[Talk-lt] Pamastymai del administrative ribu

Aidas Kasparas a.kasparas at gmc.lt
Tue Mar 22 13:44:57 UTC 2011

On 2011.03.22 14:15, Ramas wrote:
> Reikia ieškoti oficialių miestų ribų. Spėjų jos yra viduje savivaldybės,
> bet pjaunasi su seniūnijomis. Pvz.: esu sutvarkęs Visaginą
> http://openmap.lt/?zoom=14&lat=55.59534&lon=26.44066&layers=B00FFFTT
> <http://openmap.lt/?zoom=14&lat=55.59534&lon=26.44066&layers=B00FFFTT>
> kur miestas apima gyvenamąją teritoriją ir ežerą, o savivaldybė žymiai
> daugiau...

Ramūnai,

aš nubėgau tavo duotu adresu, įvedžiau paieškoje „Veteranų“ ir gavau
štai ką:

[stotelės ženklas] Veteranų, Veteranų g., Visaginas, Ignalinos rajonas,
Visagino m. savivaldybė, Utenos apskritis, Lietuva

Arba paieška naudoja senus duomenis, arba šiame parašyme yra klaidų.

Pirma, Visagino m. sav. ir Ignalinos raj. sav. yra du skirtingi to pačio
lygio nepersidengiantys administraciniai vienetai. Taigi, „Ignalinos
rajonas“ turėtų adrese nebūti.

Toliau, _jei_ miestui yra sudaryta atskira savivaldybė, tai kokia prasmė
kartoti du kartus -- Visaginas, Visagino m. savivaldybė? Mano nuomone
būtų geriau admin_level=5 praleisti žodį „savivaldybė“, o žemesnio lygio
ploto objekto su tokiu pavadinimu elementariai nekurti.

Ten, kur miestas yra „rajono“ dalis, pakartojimas prasmę turi:
Elektrinės g., Elektrėnai, Elektrėnų savivaldybė, Vilniaus apskritis,
Lietuva, nes gali būti Stoties g., Vievis, Elektrėnų savivaldybė,
Vilniaus apskritis, Lietuva

Apskritai didžiųjų (savivaldybinių) miestų žymėjimas admin_level=8 yra
blogis visiškasis. Paimkime pavyzdį -- prekybos centrą Savas:

[PC ženklas] SAVAS, Partizanų g., Kalniečiai, Kaunas, Dainavos
seniūnija, Kauno miesto savivaldybė, Kauno apskritis, Lietuva

Nu kur jūs matėte kokius adresus naudojamus praktiškai? Kaunas kažkodėl
patapo mažesnis objektas negu viena jo dalis. Ant savivaldybės ribų
paprastai stovi arba baltas kelio ženklas su užrašu „KAUNAS“ arba
mėlynas su „KAUNO miestas“ (su „savivaldybė“ niekur nemačiau).
Seniūnija... nu, gal kam pravers, kai reikės ieškoti kur pasą pasikeisti.

Ir, žinoma visai nepramušami adresai yra
[stotelės ženklas] Gariūnai, Jočionių g., Gariūnai,
YAHOO-HIRES-20080313, Panerių seniūnija, Vilniaus m. savivaldybė,
Vilniaus apskritis, 02241, Lietuva. Kodėl, nepramušamas, manau aiškinti
nereikia.