[Talk-lt] Dėl POI žymėjimų, patarimas-prašymas

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Mon Aug 13 20:20:39 UTC 2012

2012 m. rugpjūtis 13 d. 22:51, Ričardas rašė:
> Aš pirmiausiai turėjau mintyse, kad, pažiūrėjus panašu, kad vedamiems
> objektams (POI, kaip degalinės, vaistinės, parduotuvės) tiesiog dažnai yra
> negalvojama, kad būtų gerai ir adresą įvesti. Sprendžiu pagal tai, kad
> tikrai daug objektų yra be adresų. Kai yra noras bei žinai, kad taip yra
> naudinga, ir informacijos gali rasti.

  Viską teisingai rašai, tiesiog informaciją į OSM įveda labai įvairūs
žmonės (turintys labai skirtingus tikslus). Vieni įvedinės pilną
informaciją, susiradę svetainę, pasiklausę savininkų (ne tik adresus,
bet ir svetaines, wikipedijos straipsnius, išorinius identifikatorius
ir pan.), suves kontekstinę informaciją, kad objektą būtų galima
išskirti aplinkoje vien pagal žemėlapio informaciją (be GPS) ir t.t.
ir pan.

  Bet šalia bus ir tokių (taip pat labai svarbių), kurie tiesiog
pravažiuodami/praeidami pastebėjo, kad va „ant to kampo“ buvo
restoranas... neatkreipė dėmesio koks, kaip vadinasi ir pan. Bet juk
ir tai geriau, nei nieko. Tokia informacija bus naudinga! Kažkas kitas
gaus gal ir nepilną, bet visgi informaciją, kad ten yra restoranas,
reiškia ten galima gauti kiaulės kūno ar salotą. O juk turint
užuominą, kad „ant to kampo“ yra restoranas, gal kas ir žiemos metu
namie arbatėlę begurkšnodamas ir bežymėdamas internete susiras pilną
restorano informaciją ir ją įves? :-)

  Nepamirškime ir „netiesioginio“ žymėjimo: kai bičiuliai pasakodami
apie atostogas pamini, kad buvo stovyklavietėje, vakarieniavo
restorane ir skraidino aitvarus mokyklos stadione. Jie galės parodyti
žemėlapyje, kur konkrečiai yra minėti objektai, bet nebūtinai atsimins
(ar žinos) papildomą (detalesnę) informaciją.

  Čia gi „crowdsource“. Lašas po lašo ir akmenį pratašo. Be didelių
importų mes *dabartiniais tempais* po 15 mėnesių jau turėsime tiek pat
kelių, kiek ir TopoLietuva! (iki „Offroad“ dar reikės padirbėti)

--
Tomas