[Talk-lt] Dviračių infrastruktūros žymėjimas Lietuvoje

Frank "Frankas" Wurft, BaltiCCycle.eu frankas at bicycle.lt
Tue Oct 22 14:10:50 UTC 2013

Sveiki!

čia keleta nesamonių:

* Lietuviu kalboje yra tris savokos: "takai", "trasos" ir "marsrutai".
Angliskai nera toks ryskus skirtumas tarp "trasos" ir "marsrutu"
Takai yra pastatyti ir izenklinti, trasos yra irengti o marsrutas gali
buti bet koks nubreziamas ant zemelapio. Tai pavadinti marsrutus
"rekreaciniais takais" man yra visiskai be prasmes ...
As pabandziau akcentuoti, kad takai yra SUSISIEKIMO infrastruktura ir
trasos yra LAISVALAIKIO infrastruktura. Jos gali sutapti bet neprivalo. ai
>    Šis puslapis skirtas VISIEMS keliams: ir pėsčiųjų, ir automobilių,
> ir dviračių.
>
>    Šiuo metu aptariamos dviračių žymėjimo detalės yra anksčiau minėtame:
>    https://lt.wikibooks.org/wiki/Atviro_žemėlapio_vadovas/Redagavimas/Dviračiai
>
>    Sukelsiu dviračių info į anksčiau sutartą puslapį ir panaikinsiu dubliavimą.
cia apzvalga, ten issamiai
>    Gal galima nuorodų? Tai tiesa, kad pėsčiųjų ir dviračių kelias
> žymimas kaip path su papildomomis žymomis, o štai kaip jie siūlo
> žymėti grynai dviračių taką?
http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=DE:Bicycle/Radverkehrsanlagen_kartieren
kur nors maciau ir angliskai ...
Esmė: Highway=path galioja jei yra bendras kelais, tada highway=path,
bicycle=yes, foot=yes, žrk.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Key:access

> hg<  Miško/pievų takai yra tiesiog parminti/pravaikščioti takeliai. Jie
> nėra niekaip oficialiai pažymėti. Jie skirti tiems, kas jais sugeba
> praeiti/pravažiuoti - pėstieji ir dviračiai.
bet ju NEgalima priskirti prie dviraciu taku, jeigu tai jie nera tam
pastatyti ir zenklinti.
Bet koks misko takas netaps dviraciu taku, BET dviraciu marsrutu jei jis
yra marsruto dalis.
Marsrutams yra LABAI svarbu priskirti ir papildomas atributus, taip apie
kelio danga ir zenklinima/zymejima (tourism=information, information=*)
As siulau marsrutu NEzymeti jeigu nera imanoma priskirti atsakingos jos
palaikiancios organizacijos, pvz. dviraciu trasos saugomose teritorijose
palaiko regioniniai ir nationaliniai parkai (ir as stengiuosi juos
surinkti www.veloland.lt tinklalapyje :). Zymeti marsrutai i Belmonta i
Trakus yra neoficialus. Reiketu patikrinti ir patikslinti (ir as tai
padarysiu)

>    Neišeis. Yra dviejų lygių informacija:
>    1. Kelių vektoriai, nurodantys ką matome ant žemės: dviračių taką,
> pesčiųjų, gatvę, pievos taką ir pan. (čia patenka ir highway=path)
>    2. Maršrutai - tai ryšiai, jungiantys bet kokį kiekį bet kaip
> išdėstytų pirmo punkto vektorių. Jie taipogi turi bendrą informaciją -
> kas tai per maršrutas: tipas, pavadinimas, šaltinis, aprašymas ir t.t.
> ir pan. (į ryšį gali būti įjungtas ir vektorius su highway=path)

Taipogi misko takas yra visu pirma misko takas, kuris gali buti
naudojamas bet kam,
ir tik po TO jis tampa dviraciu marsruto dalimi (highway=path,
route=bicycle).
Man be prasmes jei kiekviena smeleta misko takeli pradesi pavadinti
dviraciu taku...

As radau, kad ant OCM matosi keleta marsrutu ir neoficialiu kaip
belmontas ir Trakai.
Jei teisingai supratau, jiems buvo priskirtos atskirios "relations".
Labai painu isskirti "tikros trasos" kaip Neries RP nuo asmeninio
marsruto kaip "diena aplink Trakus"