[Talk-lt] Google map editor

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Fri Mar 14 21:44:04 UTC 2014

2014 m. kovas 14 d. 16:16, Paulius Masiliūnas rašė:
> Taip Tomai, šiuo klausimu tu teisus. Man tik gaila gal biški (kad atrakino),
> tuo kad turiu tokia vizija, kad jei labai gerai padengtumeme Lietuva, geriau
> nei Google, gal daug kas pradėtų naudoti internete vietoje google map,
> naudotų OSM.

  Chrm. „Padengimas“ - labai subjektyvus terminas. Padengimas KO?
Keliai? Miškai? Vanduo? Įmonės? Turizmo infrastruktūra?
  Mano galva googlas laimi tik įmonių padengimo prasme, nes jie
informaciją tiesiog mainina iš interneto (beje gaudami nevisada
tikslią, o kartais net klaidingą informaciją).

  O jei žiūrėsime kitus punktus, tai googlas atsilieka ten, kur OSM
prideda pastangų. Na pvz.:
  1. Adresai Vilniuje google'o yra stipriai pasenę, vėluoja pusę metų
- metus (Vilniuje per mėnesį pasikeičia 300-400 adresų).
  2. Naujos trasos atsiranda du-trys mėnesiai po jų atidarymo (pvz.
Priekulės aplinkkelio iki šiol nėra, Vilniaus pietinis/vakarinis
aplinkkeliai atsirado gerokai vėliau nei OSM, maps.lt ar geoportal.lt)
  3. Toliau už tankiai apgyvendintų vietų google žemėlapis - apgailėtinas. Pvz.:
   http://openmap.lt/#l=55.15005,25.29049,15,L
   (atsidarykime tą pačią vietą su google - ... dykuma... daugmaž...)

  Jei info suvedei į OSM, tai ta informacija atsiranda ne tik
internetiniame, bet ir Garmin, Android žemėlapiuose ir t.t.

> Nes dabar jei kokį puslapį sukuri, tai dažniausiai (užsakovo
> pageidavimu) kur nors kontaktuose naudoji google map,

  Labai svarbus faktorius. OSM - NĖRA komercinė organizacija, kuri
turi kažkokius tikslus, kuri konkuruoja su kažkuo ir pan. Nori -
naudoji, nenori - nenaudoji. Žmonės patys pildo tai, kas jiems
labiausia įdomu ir labiausiai naudinga.
  Google API yra „patogesnis“ todėl, kad jis yra stipriai apribotas.
Pagrindinė OSM „problema“ šitoje vietoje yra ne galimybių neturėjimas,
o turėjimas per daug galimybių padaryti vieną ar kitą dalyką (t.y.
didžiulis lankstumas ir galimybių kiekis, niekaip net nepalyginamas su
google). Ir tai normalu - open source prieiga - už turinį nemoki nieko
- moki už PASLAUGAS, kai tau reikia, kad kažkas paaiškintų, kaip
naudoti sistemą. T.y. moki už žinias, už REALŲ žmonių darbą. (Arba
aiškiniesi pats, kaip viskas veikia ir tada apskritai nieko nemoki).

> beto google map irgi
> leidžia pasidaryti savo stilių
> (http://gmaps-samples-v3.googlecode.com/svn/trunk/styledmaps/wizard/index.html?utm_medium=twitter).

  O kaip tame google stiliuje padaryti, kad matytųsi dviračių juosta
prie kelio? Taip kaip matosi tarkime openmap'e?
http://openmap.lt/#l=54.69451,25.29993,16,L
  Arba kaip padaryti, kad matytųsi elektros linijos? Slidinėjimo
trasos? Posūkių apribojimai? O piliakalniai kur? Apžvalgos bokštai?
Galėčiau tęsti, bet mintis tikriausiai aiški?

  Google yra VISAI KITOKS žaidėjas. Jis tik panašus į OSM. Jis nėra
konkurentas. Taip tik gali pasirodyti iš išorės, kol bent kiek
nepasigilini. Maža to, Google yra DRAUGAS OSM'ui, pažiūrėkite, kiek
Google finansuoja per SOC OSM projektų :)

  Taigi nelyginkime apelsinų su špikiais :-)

P.S. OSM'ui draugai yra visi „GIS“'ai, ir tie, kurie jau aktyviai
draugauja (NŽT, VS, GIs-centras) ir tie, kurie kol kas nešneka
(registrų centras), bet anksčiau ar vėliau tikiu pradės šnekėti :)

--
Tomas