[Talk-lt] Dzyvų dzyvai...

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Thu Aug 13 11:06:15 UTC 2015

> Na, aš siūlyčiau kitokį sprendimo variantą tam -- ne plotais žymėti
> kelius, o palikti vektorius, bet pridėti pločio atributą ir geometriją
> specifiniams taikymams paskaičiuoti pagal centro liniją ± pusė pločio.

  Na galutinis variantas kelių atžvilgiu yra kelių žymėjimas DVIEJŲ
tipų objektais, nes yra du vienas nuo kito nepriklausomi panaudojimai:
  1. Vektoriai - naudojama kelių grafui kurti (naudojama maršrutizavime).
  2. Plotai - naudojami kelių plotui žymėti (naudojama dėliojant
žemėlapio „mozaikas“). Į šitą objektų klasifikaciją patenka ir miškai,
pievos ir pan. Taigi šios klasės tipo objektams galima taikyti
topologijos taisykles: nepersidengti.

  Pavyzdžiui anksčiau pievų, dirbamų žemių beveik nežymėjom, bet dėl
to vieno miško prie kito nepritraukinėjom - palikdavome tuščią plotą,
kuris dabar užpildomas kitais objektais. Mano galva taip pat turėtų
būti ir su keliais. Jei aš esu ant kelio, man žemėlapis neturėtų
sakyti, kad esu miške ar pievoje. Taigi jei kelio ploto nepaišome, tai
nereiškia, kad ant viršaus turime užpaišyti kažką kitą, ko ten nėra.

  Variantas su kelio pločio nurodymu būtų labai įdomus ir teoriškai
įmanomas, bet praktiškai sunkiai panaudojamas dėl kelių priežasčių:
  1. Stipriai sudėtingėtų mapnik, qgis ar kitų įrankių žemėlapio
braižymo taisyklės.
  2. Sankryžose, autobusų stotelėse ir pan. vis tiek tektų nurodyti
realias geometrijas plotais, o ne matematinėmis formulėmis.
  3. Lietuvoje išradinėtume savo sistemą. Abejoju, kad pas mus
atsirastų resursų, kurie kurtų programas kelio plotų išskaičiavimui iš
papildomų atributų.

> Dėl vienas prieš tris vektorius. Aš kalbėjau ar verta mišką skelti į du
> plotus, jei per jį eina netgi tas pats motorway. Jei skaidome, gaunam 3
> vektorius, jei ne -- tai lieka tik vienas.

  Klausimas ar didelio poligono skėlimas gerai, ar blogai :-)

  Gerai: paprastėja geometrija. Kai kurie įrankiai arba nesugeba, arba
bent jau stipriai susimąsto pamatę super sudėtingos geometrijos
objektą (pvz. geofabriko shape extractai apskrtai praleisdavo
sudėtingas geometrijas, todėl trūko daug miškų). Ta proga Lietuvoje
eilė didžiulių miškų buvo specialiai padalinta į gabalus dalinant juos
pagal realiai esančius miško tarpus - geležinkelius, aukštos įtampos
linijas, didžiuosius kelius, valstybių sienas ir pan. Kuriant garmino
žemėlapius kai kurie dideli poligonai yra specialiai dalinami į
mažesnius ir paprastesnius, tik neįlindę į patį žemėlapio failą mes to
nematome.

  Blogai: daugiau objektų. Bet žiūrint į pirmą punktą daugiau objektų
gal ir nėra blogai... :-)

P.S. Mano pirmos pastabos nereiškia, kad dabar reikia pulti žymėti
kelių plotus. Reikia tik „palikti vietą“ būsimam kelių plotų
žymėjimui.

--
Tomas