[Talk-lt] Stotelių ir maršrutų importas

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Mon Oct 12 07:19:54 UTC 2015

Laba diena

2015 m. spalio 12 d. 09:49, Paulius Masiliūnas rašė:
> Tomai, gal galėtum užvesti mane ant kelio, ko ten tiksliai man jų paklausti
> ir kaip ten būna su tais leidimais naudoti duomenis. Manau tu jau ne pirmą
> kartą prašai leidimų, tai visus tuos niuansus jau žinai. Projektas
> visimarsrutai.lt buvo įgyvendintas pagal šį projektą
> http://www.vkti.gov.lt/index.php?-957543908

  Pradžioje pažiūrime, kas per duomenys, ar jie naudingi, ar yra
žmonių, kurie ruošiasi juos naudoti. Tada ir kalbant su išorinių
duomenų tiekėju galima konkrečiau sakyti, ko norime. Šiuo atveju, lyg
ir nebuvo parašyta, kad transporto WMS negalima BANDYTI naudoti - tai
siūlyčiau pabandyti išsitraukti duomenis, pažiūrėti, ar pavyksta, ar
duomenys tokie, kokie mums tinka. Žinoma ištrauktų duomenų nenaudoti,
kol negausime sutikimo/leidimo.

  Tada paprastai būna juridinė pusė - reikia pasirašyti duomenų
naudojimo sutartį su duomenų savininku (ne teikėju). Konkrečiai šiuo
atveju pradžiai reikia išsiaiškinti, kas yra maršrutų duomenų
savininkas. Su LAKD duomenų teikimo sutartis yra pasirašyta, manau
pagal ją galima būtų ir papildomus duomenis gauti, jei LAKD būtų
savininkas. Tik aš stipriai abejoju, kad čia LAKD duomenys... bet
galiu klysti.

  Tada belieka duomenis pasiimti. Paėmimas vyksta arba duomenų
atsiuntimo būdu (atsiunčia mums failą) arba naudojant ~web servisą.

P.S. Spalio 29 dieną vyks OpenGIS konferencija, į kurią Andrius jau
kvietė: http://opengis.lt/programa Joje dalyvaus ir LAKD. Taigi galima
bus gyvai paklausti, arba leidimo, arba maršrutų savininkų kontaktų.
Iš praktikos galiu pasakyti, kad pagrindinė problema/uždavinys - rasti
aktyvų bendravimo kanalą, rašymai į info@ ar net popierinių
registruotų laiškų dažniausiai arba nuvažiuoja į /dev/null arba
gaunamas formalus visiškai beprasmiškas atsakymas :-(

--
Tomas