[Talk-lt] Draudžiamieji ženklai ir access žymos

Žilvinas Jonaitis zjonaitis at gmail.com
Mon Sep 19 21:31:34 UTC 2016

Sveiki,

žemiau mano pasiūlymai dėl apribojimų žymėjimo. Vadovavausi KET
<http://autoplius.lt/ket-testai/keliu-eismo-taisykles/draudziamieji-zenklai>
ir Land-based transportation <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access>
hierarchija.

Tik neapsisprendžiu, ar verta visur papildomai žymėti *access=yes*?
Remiantis OSM Wiki aprašytomis *access=** rekomendacijomis, pradžioje
nurodome bendriausią visai hierarchijai apribojimą/leidimą, o vėliau jį
detalizuojame. Tad visur žemiau pasikartojantis *access=yes* lyg
nepamaišytų, o gal įvestų ir aiškumo. :)

301. Įvažiuoti draudžiama .Draudžiama įvažiuoti visoms transporto
priemonėms, išskyrus maršrutinį transportą.

*access=yes    *(leidžiama visiems: pėstiesiems, raitiems, bemotorėms ir
motorinėms transporto priemonėms)
*vehicle = no  *(detalizavimas: draudžiama bemotorėms ir motorinėms
transporto priemonėms)
*horse = no  *   (detalizavimas: draudžiama raitiems)
*bus = yes*       (detalizavimas: leidžiama viešojo transporto autobusams
(po draudimo *vehicle=no*))

302. Eismas draudžiamas. Draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus
maršrutinį transportą ir skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ pažymėtas
transporto priemones.

*access=yes*

*vehicle = no*

*horse=no*

*bus=yes*

*disabled=yes*

303. Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas. Draudžiamas
motorinių transporto priemonių, traktorių ir savaeigių mašinų eismas,
išskyrus mopedus, motociklus be priekabų, maršrutinį, aptarnaujantįjį
transportą ir skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ pažymėtas transporto
priemones.

*access=yes*
*motor_vehicle=destination  *(draudžiama važiuoti keliu į kitą kelią, bet
leidžiama įvažiuoti aptarnaujančiam transportui)

*motorcycle=yes*

*bus=yesdisabled=yes*

304. Krovininių automobilių eismas draudžiamas. Draudžiama važiuoti
krovininiais automobiliais ir transporto priemonių junginiais, kurių
didžiausioji leidžiamoji masė yra didesnė kaip 3,5 t arba didesnė už
nurodytąją ženkle, taip pat traktoriais ir savaeigėmis mašinomis, išskyrus
aptarnaujantįjį transportą.

*access=yes*

*hgv=destination*
*agricultural=destination*

305. Motociklų eismas draudžiamas. Draudžiama važiuoti motociklais,
lengvaisiais keturračiais motociklais ir keturračiais motociklais, išskyrus
aptarnaujantįjį transportą.

*access=yes*
*motor_cycles=destination*

306. Traktorių eismas draudžiamas. Draudžiama važiuoti traktoriais ir
savaeigėmis mašinomis, išskyrus aptarnaujantįjį transportą.

*access=yesagricultural=destination*

307. Važiuoti su priekabomis draudžiama. Draudžiama važiuoti krovininiais
automobiliais ir traktoriais su priekabomis, taip pat jais vilkti motorines
transporto priemones.

*access=yestrailer=no*

(deja, toks žymėjimas eliminuoja lengvuosius automobilius su priekabomis,
bet supratingi ir ženklą mokantys skaityti lengvųjų varuotojai su
priekabomis, manau, supras;)

Tikslesnis žymėjimas galėtų būti toks (čia tik pasiūlymas):

*access=yes*
*goods:trailer=no*          (krovininiai/komerciniai automobiliai iki 3,5 t
su priekaba)
*hgv:trailer=no*              (krovininiai automobiliai virš 3,5 t su
priekaba)
*agricultural:trailer=no*  (traktoriai su priekaba)

308. Vežimų eismas draudžiamas. Draudžiama važiuoti vežimais (rogėmis),
joti, varyti gyvulius.

*access=yeshorse=nocarriage=no*

309. Dviračių eismas draudžiamas. Draudžiama važiuoti dviračiais.

*access=yesbicycle=no*

310. Pėsčiųjų eismas draudžiama*s*. Draudžiama pėstiesiems judėti ta kelio
puse, kurioje pastatytas ženklas.

*access=yesfoot=no*

311. Transporto priemonių, vežančių pavojingus krovinius, kurioms numatytas
specialus ženklinimas, eismas draudžiamas. Draudžiama važiuoti transporto
priemonėmis, vežančiomis pavojingų krovinių daugiau, negu nustatyta Europos
sutartyje dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR), kurioms
numatytas specialus ženklinimas skiriamaisiais ženklais.

*access=yeshazmat=no*

Lauksiu pastabų, pataisymų, komentarų ir šiaip gerų minčių :)

Linkėjimai,
Žilvinas