[Talk-lt] Pamatyk Lietuvoje duomenys bus uždari

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Fri Jul 28 07:57:31 UTC 2017

2017 m. liepos 28 d. 10:36, Frank "Frankas" Wurft, BaltiCCycle.eu rašė:
> ką tu turi suprasti yra kad "open source" reiškia, kad bet kas gali tuos
> duomenius naudoti ir iš jų padaryti parduodamą produktą (taip Linux tapo
> Android :)

  Na visų pirma norėčiau aiškiai pasakyti, kad aš irgi šiam projektui
linkiu sėkmės, nes jis vienaip ar kitaip prisideda prie turizmo
skatinimo Lietuvoje, taigi tuo atžvilgiu tikslai visiškai sutampa ir
su asmeniškai mano tikslais.

  Liūdna tik dėl to, kad jie rado laiko „prieiti ir pakalbėti“ su
saugomų teritorijų tarnyba (kam mes taip ir neradom laiko), užmezgė
ryšį, bet VSTT nesuprato, ko jiems iš tikrųjų reikia.

  Kita vertus, šiek tiek ramina tai, kad vakar VSTT atstovė sakė, kad
nepriklausomai/lygiagrečiai nuo pamatyk jie (VSTT) nagrinėja galimybes
pasidaryti savo atvirų duomenų kaupimo/platinimo projektą. Gaila, kad
apie geoportalą nieko negirdėjo, nes ten šis procesas jau eilė metų
vyksta... Čia gal Andrius daugiau info turi.

  Bet dėl „open source“, tai norėčiau patikslinti, kad tai nėra
„public domain“. Su komercializavimu/monetizavimu viskas tvarkoj,
vienas kitam netrukdo. Bet OSM duomenų naudojimą apibrėžia ODbL
licencija, o ten aiškiai parašyta, kad jei duomenys panaudojami (net
ir kuriant savo agreguotą duomenų rinkinį), tai reikia įvykdyti bent
tokias sąlygas:
  1. Attribution - turi būti parašyta, kad panaudoti OSM duomenys.
  2. Galutinis duomenų rinkinys, kuriame panaudoti OSM duomenys, irgi
privalo būti atviras.
  (ir tai tikrai nereiškia, kad reikia imtis kažkokių teisinių
veiksmų, TIKRAI NE, vis tiek jie turizmą skatina, mus pasitempti
verčia, tai kaip ir gerą darbą atlieka, o duomenų iš jų mums realiai
jokių kaip ir nereikia, OSM'as jau tiek į priekį nubėgęs visomis
prasmėmis, kad naujam žaidėjui duomenų ir procesų prasme nevagiant
labai sunku būtų pavyti...)

P.S. Na ir jau tikrai negražu į akis meluoti, kad „ne ne ne, nieko
neėmėm, viskas mūsų, 3000 taškų info keturiese laisvu metu po darbo
suvažinėjom ir surinkom per metus“... ;-)

--
Tomas