[Talk-lt] Lietuvos Automobilių Kelių Direkcija

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Tue May 30 10:37:55 UTC 2017

2017 m. gegužės 30 d. 13:12, Aidas Kasparas <a.kasparas at gmc.lt> rašė:
> Nu, aš išsakysiu svajuko dramblionę. Sakyčiau, apskritai reikėtų įteisinti
> principą, kad bet kuri organizacija, kuriai įstatymų tvarka paskirta pareiga
> tvarkyti kažkokį registrą, bet kokias pridėtines, įstatyme nenumatytas,
> paslaugas gali teikti tik per finansiškai atskirtą padalinį, ir tik
> naudodamiesi registro viešai paskelbtais duomenimis arba atviru registro
> API.

  Čia būtų JAV modelis. Ten visi valstybinių įmonių sukurti bet kokie
duomenys yra public domain (išskyrus slaptus ir asmeninius duomenis).

  Šiaip klausimas tai labai senas (~10 metų). Dviejose priešingose
ringo pusėse yra nuomonės:
  a) jei duomenys parduodami, tai padengia dalį išlaidų, dėl to iš
mokesčių mokėtojų (biudžeto) reikia mažiau imti pinigų
  b) jei duomenys atveriami, tai per sukurtų
produktų/paslaugų/pridėtinę vertę valstybė gauna įplaukas per
mokesčius, kurios viršija sumas, gaunamas už duomenų pardavimą +
gražus pr'as

  Toliau jau tikėjimo, įrodinėjimo, argumentavimo, politinės valios ir
pan. klausimas. Na dar yra kažkokios ES direktyvos, kurios lygtai
įpareigojo visas šalis atverti kai kuriuos duomenis (iki praėjusios
vasaros), ir ten LYG TAI ir buvo adresai įrašyti. Tai, jei kas turite
laiko/noro, galite pakapstyti... (google: european union open data
directive)

--
Tomas