[Talk-lt] Klausimai ir pasiūlymai

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Sat Apr 14 09:09:01 UTC 2018

Laba diena

2018 m. balandžio 14 d. 11:27, Kostas rašė:
> Kažkada buvo kalbama, kad nusipirkti adresų informaciją nebūtų naudinga, nes
> pagal naudojimo taisykles adresų nebūtų galima perplatinti. Klausimas toks -
> tai kaip adresus (ir dar už pinigus) platina tokiuose žemėlapiuose kaip
> „Lietuvos Keliai“? Tai gal vis dėl to galima? Ar tiesiog jiems galioja
> kitokios sąlygos?

  Jiems galioja tokios pačios sąlygos.
  „Lietuvos keliai“, kaip ir tarkim maps.lt ar maps.google.com
naudoja/vaizduoja RC duomenis, bet neleidžia jų pasiimti ir panaudoti
savo tikslams. Tai UŽDARI žemėlapiai. T.y. negalima pasiimti „Lietuvos
kelių“ žemėlapio adresų susikelti į savo duombazę. Net jei techniškai
tą galima būtų padaryti, tą draudžia visų šitų produktų naudojimo
sąlygos (adresų info susikėlimas būtų vagystė).

  Tuo tarpu OSM naudojimo sąlygos yra atviros: bet kas gali atsisiųsti
OSM duomenis ir naudoti juos savo poreikiams.
  Taigi:
  RC->LietuvosKeliai->[STOP]
  RC->googlemaps->[STOP]
  bet
  RC->OpenStreetMap->{bet kas, bet kaip}

  Va todėl OpenStreetMap atveju adresų sukėlimas būtų „perplatinimas“.
T.y. problema ne tame, kad OpenStreetMap rodytų adresus ar leistų jų
ieškoti, problema, kad bet kas galėtų iš OSM atsisiųsti adresus
(nemokamai ir niekam apie tai nepranešę), o ne pirkti iš RC.

> Taip pat turiu porą pasiūlymų:
> Šiuo metu įvairi informacija, susijusi su Lietuvos žymėjimo ypatumais yra
> laikoma dviejuose skirtinguose puslapiuose - Lt:WikiProject Lithuania ir
> Atviro žemėlapio vadovas vikiknygose. Mano manymu, tai tik apsunkina visus
> reikalus. Nebūtų galima visko turėti vienoje vietoje?

  wikibooks pradinė mintis buvo paruošti kažką panašaus į knygą. Dėl
laiko trūkumo ta idėja užbuksavo, tai dabar teoriškai galima būtų
jungti į vieną vietą.

> [...]
> pačią Maximą kažkas gali pavadinti „shop=convenience“, kitas
> „shop=supermarket“, ir t.t.. Mano pasiūlymas būtų toks: Sukurti puslapį,
> kuriame dauguma bendrovių (vaistinės, parduotuvės, t.t.) tag'ų būtų
> standartizuoti (pvz Maximas žymėti kaip „shop=supermarket“, pavadinimą
> reiktų rašyt „name=Maxima [parduotuvės dydis]“ ir t.t.), kad nesigautų
> vienur „Euro Vaisinė“, kitur „EUROvaistinė“ ir t.t.. Kaip ką žymėti būtų
> galima balsuoti tiesiog čia arba su kokia nors el. balsavimo priemone. Gal
> net JOSM kaip preset'us padaryti išeitų.

  wikibooksuose tas yra padaryta kai kuriems objektams:
pėsčiųjų/dviračių takams, paveldui, vandens objektams ir pan. Jei yra
poreikis, tai manyčiau procesas turėtų būti toks:
  a) parašyti savo pasiūlymą dėl parduotuvių/vaistinių žymėjimo į talk-lt
  b) gauti pastabas (jei nėra pastabų - reiškia visi sutinka)
  c) surašyti info į wikibooks
  d) informuoti talk-lt apie wikibooks papildymus

P.S. Jei susitarimai būtų pakankamai objektyvūs, tai būtų galima
pridėti automatines QA taisykles. T.y. kasdien būtų patikrinama, ar
taisyklių laikomasi, nes negalima tikėtis, kad visi visi žinos apie
taisyklių egzistavimą ir/ar jų laikysis.

--
Tomas