[Talk-lt] Užtvankos

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Fri Dec 28 12:16:46 UTC 2018

2018-12-28, pn, 12:49 Aidas Kasparas rašė:
> OSM wiki sako, kad dam yra „A wall built across a river“. Taigi, ten, kur
> yra sienos su hidrotechninėmis konstrukcijomis -- ten yra užtvanka, ten
> kur yra tiesiog pylimai aš būčiau linkęs žymėti Tag:man_made=embankment
> (dabar keliose vietose randu natural=cliff, kas tikrai neatitinka tikrovės).
> Dabar apie palyginimus su popieriniais žemėlapiais. Aš gal kažko nepastebiu,
> bet http://www.agi.lt/topo/resources/images/10_ze_LKS.jpg tiek užtvanka,
> tiek pylimai ant kurių yra gretimi keliai, mano supratimu sužymėti taip pat.

  Taip, geras pastebėjimas. Tada tikriausiai ir čia užtvanka turėtų
būti tik siaura dalis, o visa kita - jau embankment.
  https://topo.openmap.lt/#t/15.71/54.69597/25.37966/0/0/

> Beje, keturkampis tvenkinys į vakarus nuo Mickūnų turi neteisingai
> pažymėtus išorinius šlaitus, bet teisingai pylimą per vidurį.

  Nebent sakysime, kad būtent pylimas per vidurį neteisingas. Juk, jei
rezervuaras užpildytas, tai tikėtina, kad „nusileidimas“ yra tik
išorėje. T.y. aplinkoje pakyla stačiakampis, kurio viduje yra vanduo
sulig viršum ir per vidurį pylimas, daugmaž vandens aukščio.

> Kazlų Rūdos apylinkių žemėlapyje randu, kad skirtingai žymimos
> užtvankos ir pylimai (iškasos). Tačiau, iš vienos pusės, pylimus
> randu tik tvenkiniuose. Iš kitos pusės, mastelis turbūt yra per didelis,
> kad būtų išskirtos užtvankos dalys. O ir tikslas šito žemėlapio turbūt
> buvo ne hidrotechninis. Tuo tarpu OSM turėtų leisti visas paskirtis sudėti į krūvą.

  Įtariu teisingai čia pastebėjai, būtent mastelis viską ir keičia.
Stambiame mastelyje galima atskirai žymėti tiek pačią „betoninę
konstrukciją“, tiek ir pylimus atskirai, o smulkesniuose masteliuose
(kaip ir PAR žemėlapyje) jau telpa tik vienas žymėjimas. Tiksliau
žymėti vien tik betoninę dalį neapsimoka, nes ji tiesiog per smulki
tarkim 50K masteliui.

> Taigi, dabartinio žymėjimo logika buvo tokia. Jei yra argumentu, kodėl turėtų būti kitokia -- visada galime susitarti kitaip.

  Argumentai yra bandyti padaryti topografinį žemėlapį tokį, kokį jį
apibrėžia Lietuvos standartai:
  http://www.geoportal.lt/download/Specifikacijos/TOP50LKS_zemelapio_sutartiniai_zenklai.pdf
  9 skyrius Hidrotechniniai statiniai, brastos. 9.2 ir 9.4 užtvankos.
Linijinė geometrija pažymėta įtraukiant tiek betonines konstrukcijas,
tiek ir pylimą.

  Tai galvoju, kaip čia teisingiau gautųsi. Gal kad vilkas sotus, ir
avys sveikos - palikti taip, kaip yra OSM wikyje, t.y. pylimus žymėti
su man_made=embankment, bet prie man_made=embankment užtvankų
pylimuose pridėti tarkim embankment:type=dam? Tada 50K mastelyje būtų
galima kaip užtvanką imti tiek waterway=dam, tiek ir
man_made=embankment+embankment:type=dam? (rodyti ar nerodyti kitus
embankment - kitas klausimas)
  (embankment:type, o ne embankment, nes pastarasis jau turi
panaudojimą - aukščio kitimas iš abiejų pusių, o ne vienos)

  Bet ar nesigaus taip, kad man_made embankment žymimas ne riboje tarp
vandens ir žemės, o pylimo aukštutinėje dalyje, t.y. paliekant tarpą
tarp vandens ir pylimo.

--
Tomas