[Talk-lt] Užtvankos

Aidas Kasparas a.kasparas at gmc.lt
Fri Dec 28 16:49:06 UTC 2018

On 2018-12-28 17:31, Tomas Straupis wrote:
>   O tai Kauno HE argi nesigaus 10m? Vanduo ten ojoj kaip toli nuo
> kelio, kuris yra aukščiausioje vietoje(?).

Nu, ten eina kelias, tada kokie 5 ar 10 m. pievos (vietomis netgi
griovys), tada geležinkelio sankasa, kuri visur, o Pažaislio pusėje
netgi keli metrai aukščiau už kelią, ir tik tada prasideda gelžbetonio
plokštėmis sustiprintas pylimo šlaitas. Gelžbetonio plokščių ten yra
daug. Tačiau viskas priklauso nuo to, kurioje vietoje braukti vandens
ribą. Nes „Vandens lygis vasarą svyruoja 1,5 m, prieš pavasario potvynį
pažeminamas ~4 m.“[1]. Tai faktinė kranto linija slankioja turbūt kokius
8--10m. Galima būtų nuvažiuoti ir pažiūrėti, bet neaišku, kuris dabar
vandens lygis (meteo.lt istoriniais vandens lygio duomenimis dalinasi
tik už pinigus).

[1] https://lt.wikipedia.org/wiki/Kauno_marios#Duomenys

>   Na bet kokiu atveju, reikia bandyti. Gaunasi, kad jei pylimu eina
> kelias, tai jam pridedame žymas man_made=embankment ir
> embankment:type=dam, jei per pylimą neina kelias - tada tiesiog
> brėžiam pylimo viršuje liniją ir jai dedame tas pačias žymas. Tik čia
> problemėlė, smulkesniame mastelyje embankment pastorinta linija
> pasislėps po kelio žymėjimu. Tai tektų nuo pat smulkiausio mastelio
> rodyti ir „dantukus“. Kai buvo žymimas vandens kraštas, tai smulkiame
> mastelyje gražiai šalia kelio matėsi stora juoda linija.

Pataisymas. Jei neina kelias, tai brėžiame dvi linijas, ten, kur
prasideda šlaitai. Kaip tai aprašyta embankment'o wiki.

O dėl dantukų -- tai 50K nurodyta visur tuos dantukus paišyti. Kažkodėl
manau, kad ir 10K bus nurodyti dantukai. O stora linija reiškia, kad
krantas sutvirtintas (9.9). Tik kaip šitai tiesiogiai pažymėti OSM tai
nelabai randu. Nebent surface=concrete prie riverbank pridėti?
Key:surface lyg ir kalba, kad vis daugiau naudojamas su natural=* tagais.

--
Aidas Kasparas