[Talk-lt] wetland=reedbed

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Tue May 22 05:21:53 UTC 2018

2018 m. gegužės 21 d. 23:47, Mindaugas rašė:
> Dar pasitikslinimui: ar "TIK VIRŠ" išreiškia norą, kad
> natural=wetland+wetland=reedbed nebūtų be vandens po apačia? Gal kiek
> keista, jei negalėtų egzistuoti vien tik
> natural=wetland+wetland=reedbed... Mąstau, ar čia gerai - tarsi tokiu
> atveju norėtųsi dėti "water=reedbed"?

  Žymėjimas OSM'e „generuoja“ vieną ar daugiau objektų GIS'inėje
duomenų bazėje. Reedbed norisi dėti tik ant vandens, kad nebūtų
keičiama vandens geometrija, tik pridedamas papildomas objektas. Tokio
noro priežastis - daugumoje žemėlapių mano galva nėra prasmės
vaizduoti reedbed, užtenka tik vandens (miško, marsh/swamp). Norisi,
kad žemėlapyje neatsirastų „baltos“ dėmės tik todėl, kad
nevaizduojamas reedbed.

> O mes turime daugiau situacijų
> (topologijos taisyklių ar nebūtinai), kai vienas objektas gali būti
> tik ant kito objekto?

  natural=wood tik virš landuse=residential|commercial|industrial

> Pažiūrėjęs į kitas šalis (nežinau kas būtų pavyzdinės - patarkit), tai
> randu kaip nori prižymėta - reedbed be vandens, su vandeniu, wetland
> (be poklasio) be vandens, su vandeniu ir t.t.:
> https://www.openstreetmap.org/#map=15/62.2016/25.7803

  Įtariu, kad daugiausia ką galime padaryti - skaityti wiki
pagrindinius ir talk puslapius. Ir tai, wiki yra tik rekomendacijų
pobūdžio straipsnis. Taigi kaip susitarsim - taip ir bus :-)

> Pvz., naujai pataisytas reedbed ant Alsuodžio ež. viršaus:
> https://www.openstreetmap.org/#map=18/55.29279/25.81578
> pas UETK nėra ežero ribose - reiškia reikėtų žymėti tik pelkę be ežero;

  Taip, mano galva galima keisti į marsh. Man asmeniškai iš ortofoto
ten nepanašu į meldus, per daug jau viskas tvirtai/suspaustai atrodo,
ir kraštas labai jau aiškus/staigus. Palyginkite su vaizdu čia:
  Aišku būtų įdomu pažiūrėti tikrą vaizdą vietoje.

> Beje, iš kur tas UETK ežerų vektorius? - jis skiriasi nuo geoportal.
> Čia irgi gali būti pasekmė, kad kai nupaišė kažkas UETK ežerus, tai
> apipelkėjusių, o gal ir visai užpelkėjusių niekas neatnaujina???

  Reikia GIS-Centro paklausti. Juk jų vektorizuotojai turėtų turėti
instrukcijas, kaip žymėti vandens objektus.

--
Tomas