[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Aurimas Fišeras aurimas at members.fsf.org
Sat Mar 30 08:49:25 UTC 2019

2019-03-30 10:20, Tomas Straupis rašė:
> Sveiki
>
>    Upės turi savo pavadinimus, vandens telkiniai irgi turi savo
> pavadinimus. Upių vektoriai eina ir per vandens telkinius, to mums
> reikia upių maršrutizavimui ir baseinų skaičiavimui. Bendra
> (kartografinė?) taisyklė braižant žemėlapius yra nepaišyti upės
> etiketės virš vandens telkinio. Kas logiška, nes realiai toje vietoje
> mes įsivaizduojame vandens telkinį, o ne pratekančią upę (kuri vandens
> telkinyje dažniausiai net neturės tikslios geometrijos, tik
> apytiksliai paskaičiuotą).
Aš manau, kad tą reikia daryti braižymo stadijoje, o ne OSM duomenyse.
Pvz., darant upių/ežerų sankirtas ir atmetant tas upių atkarpas, kurios
eina per vandens telkinius, naudojant sluoksnius, ar kitus techninius
sprendimus.

>    Vienas sprendimo variantas, kuris nereikalautų jokių duomenų
> pakeitimų - galima braižyti upių etiketes prieš/žemiau už vandens
> telkinių plotus/poligonus. Deja čia bus problemų: kad neišlįstų dalis
> upės etiketės, vis tiek reikės keisti upės duomenis - karpyti ties
> vandens telkinio riba. Ir tai vis tiek neišspręs visų problemų, jei
> upė eina greta vandens telkinio (yra upių, kurios eina greta tvenkinių
> ar tarpe tarp kelių tvenkinių dalių), tai gali būti uždengta dalis
> upės etiketės, kai neturėtų būti jokio uždengimo. Žodžiu vien
> sluoksnių dėliojimu lyg ir nėra sprendimo(?)
Yra kitų techninių sprendimų, pvz., duomenų parengiamasis apdorojimas
prieš atliekant braižymą.

>    Taigi reikia keisti duomenis. Čia turime du pasirinkimus:
>    1) pridėti papildomą žymą (arba ją paskaičiuoti automatiškai), kad
> tai per vandens telkinį einanti upė
>    2) išimti/perkelti upės kelio name žymą virš vandens telkinio.
Abu variantai iš esmės yra „tagging for renderer“.

>    1'as variantas geras tuo, kad mes niekaip neįtakojame jau esamų
> žemėlapių. Tik savuose (openmap.lt) žemėlapiuose galėsime panaudoti
> šią žymą ir nerodyti upės pavadinimų ten, kur nereikia. Jis ir blogas
> tuo, kad neįtakojame jau esamų žemėlapių - visur virš ežerų, tvenkinių
> bus braižomas ir pratekančios upės pavadinimas.
Bent jau skaitmeniniuose žemėlapiuose nemanau, kad tai yra blogai.
Pvz., OsmAnd'e labai patogu, kai matosi kokia upė teka per vandens
telkinį, o ne tik krypties rodyklėlės.

>    2'as variantas reiškia, kad upės pavadinimai dingsta visur. Ir čia
> interpretacijos klausimas, ar čia darome „tagging for renderer“, ar
> čia taisome duomenis - nuimame upės pavadinimą ten, kur realiai nėra
> pavadinimo ar gal net upės (beje, standartinėse GIS sistemose tai gan
> įprasta).
Ar nėra taip, kad standartinėse GIS sistemose duomenys žemėlapių
braižymui ir duomenys, pvz., paieškai yra skirtingi? Kad ir geoportal.lt
– vietomis nerodo upių pavadinimų virš vandens telkinių, vietomis rodo,
bet paieškoje suradus upę rodo upės vektorių visur.

>    Taigi pabandymui aš jau nurankiojau nuo nemažos dalies upių virš
> vandens telkinių name žymas. Tiksliau perkėliau jas į waterway:name
> žymą, kad, jei pamatysim/nuspręsim, kad tai blogas sprendimas, būtų
> galima greitai hop ir sukelti viską atgal į name žymą. Kol kas neradau
> vietos, kodėl mums kada nors galėtų prisireikti name pavadinimo upės
> atkarpai virš vandens telkinio.
Braižymui nereikia, bet OSM duomenyse reikia. Dabar upę iš atskirų
atkarpų galima sukonstruoti pagal waterway=river + name=XXX arba per
relation:waterway, analogiškai keliams. Perdarius su waterway:name upės
paprastai sukonstruoti nebeišeina.

>    Taigi, ką galvojate?
Kaip ir visais kitais atvejais aš manau, kad OSM duomenys turėtų būti
kiek įmanoma tikslesni, o visi braižymo niuansai sprendžiami braižymo
stadijoje, nepriklausomai nuo to, kad visuose „standartiniuose“ OSM
žemėlapiuose gali būti neidealus atvaizdavimas.
Dabar su tokiais pakeitimais galime pagerinti „standartinius„ OSM
žemėlapius, bet apsunkinti specializuotų žemėlapių kūrimą, ypač
vektorinių, kur atvaizdavimas gali būti dinamiškas (pvz., uždedi
varnelę, pradeda rodyti upių pavadinimus).

> P.S. Kaimynai tiesiog nurankioja name žymas virš ežerų, bet tai mažiau
> pastebima, nes jie panašu nenaudoja automatinių taisyklių, randančias
> tokias situacijas.
Vieni nurankioja, kiti ne. Vieni naudoja relation:waterway, kiti ne.