[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Sat Mar 30 13:02:12 UTC 2019

2019-03-30, št, 10:48 Aurimas Fišeras rašė:
> Aš manau, kad tą reikia daryti braižymo stadijoje, o ne OSM duomenyse.
> Pvz., darant upių/ežerų sankirtas ir atmetant tas upių atkarpas, kurios
> eina per vandens telkinius, naudojant sluoksnius, ar kitus techninius
> sprendimus.

  Teisingai sakai, galima iš upių vektorių išminusuoti vandens
telkinių poligonus. Tame nėra problemos. Įtariu net materialized
view'as gautųsi.

> Abu variantai iš esmės yra „tagging for renderer“.

  Nenorėčiau sutikti. Nes aš nemanau, kad per ežerą teka viena ar kita
upė, ten yra tik ežeras.
  Plius nepamirškime, daugumoje ežerų, kuriant upių baseinų žemėlapį,
būtent aš ir sudėliojau trūkstamas „grandis“. Anksčiau jų praktiškai
niekas nežymėjo. Taigi žymint „tiksliai“, galima buvo tas grandis
pažymėti kokia nors visiškai nauja žyma „river:connection=yes“ ar pan.
Man grandžių realiai labiau reikia maršrutizavimui greitai
pasirodysiančiame upių žemėlapyje, baseinų skaičiavimą galima buvo
padaryti ir be upių vektorių per vandens telkinius.

> Bent jau skaitmeniniuose žemėlapiuose nemanau, kad tai yra blogai.
> Pvz., OsmAnd'e labai patogu, kai matosi kokia upė teka per vandens
> telkinį, o ne tik krypties rodyklėlės.

  Na tokią žemėlapio klaidą galima būtų ignoruoti, bet tik tol, kol
neegzistuojančios upės pavadinimas nedengia to, ką mes norime pamatyti
- vandens telkinio pavadinimo.
  Tai, kad OsmAnd'e matosi dar ir rodyklėlės rodo arba kad OsmAnd
kūrėjai nepagalvojo apie tai, arba jie nesitikėjo, kad per ežerą bus
iš principo nubraižytas upės vektorius.
  Na ir šiaip, OsmAnd yra geriausia žemėlapių programėlė, bet vis tiek
tai yra toli toli iki kartografiškai teisingo žemėlapio, tai labiau
pakankamai gražus duomenų vizualizavimas (kaip, beje, ir
„standartinis“ OpenStreetMap-Carto).

> Braižymui nereikia, bet OSM duomenyse reikia. Dabar upę iš atskirų
> atkarpų galima sukonstruoti pagal waterway=river + name=XXX arba per
> relation:waterway, analogiškai keliams. Perdarius su waterway:name upės
> paprastai sukonstruoti nebeišeina.

  O kas, kur ir kodėl bando upę sujungti pagal name?

> Dabar su tokiais pakeitimais galime pagerinti „standartinius„ OSM
> žemėlapius, bet apsunkinti specializuotų žemėlapių kūrimą, ypač
> vektorinių, kur atvaizdavimas gali būti dinamiškas (pvz., uždedi
> varnelę, pradeda rodyti upių pavadinimus).

  O galima konkrečiau? Koks yra specializuotas žemėlapis, kuriame
norima ežere rodyti upę? Ir kam to gali reikėti?

  Apibendrinant: kad darant apdorojimą prieš žemėlapio braižymą -
sutinku. Bet nesutinku, kad upė realiai eina per ežerą. Nežinau, ar
čia man įsijungia confirmation bias, ar aš neteisingai suprantu, kodėl
sakoma, kad į ežerą X ĮTEKA upės A, B, ir tada iš jo IŠTEKA upė B.
Nesakoma, kad įteka A, o B PRATEKA. Šitoje vietoje būtų įdomu kitų
nuomonė, kad būtų daugiau nei dvi nuomonės :-) Ir geresniam supratimui
pagalvokite, kaip atrodys žemėlapis, jei per visą Sartų ežero ilgį eis
upių pavadinimai (net keli).

--
Tomas