[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Aurimas Fišeras aurimas at members.fsf.org
Sun Mar 31 12:30:01 UTC 2019

2019-03-31 12:24, Tomas Straupis rašė:

> [...]
> naudojamas skaičiuoti vidutinį baidarės greitį maršrute. Kokį debitą
> turės virtuali upės atkarpa vandens telkinyje - praktiškai nulinį.
> Taigi kaip ir highway maxspeed žymoms, upės vektorių reikėtų dalinti
> gabalais. Taipogi baidarių žemėlapyje virtuali upės vaga tikriausiai
> bus vaizduojama, bet skirtingai nei normali vaga (gal punktyrais, gal
> dar kažkaip, nes tai nebūtų realiai matomas „ant žemės“ vagos
> objektas).
>    Taigi net sukėlus waterway:name => name, upės vektoriaus padalinimas
> vis tiek bus, tik kad bus pridėta kita žyma, tarkim
Manau, toks variantas baidarių žemėlapiui tiktų. T. y., standartinis OSM
žymėjimas lieka + papildomas (enrichment) žymėjimas. Kaip dabar yra,
pvz., su addr:contact=yes.

>    Kodėl negalime?
Nes upių atkarpos nestandariškai sužymėtos, o relation:waterway yra tik
ant labai mažos dalies upių.

>    Na galima grąžinti name žymas, jei daugumai tinka, kad ant vandens
> telkinių atsiras dvigubos etiketės.
Jei kalbame apie standartinį openstreetmap žemėlapį (skirtą OSM
žymėtojams), tai tikrai netrukdo. Kaip atvaizduojama kituose OSM
pagrindu paruoštuose žemėlapiuose, tai jau tų žemėlapių kūrėjų reikalas.

> Bet taip, kaip daliname highway,
> kažkokia kitokia žyma bus ir upių atveju, gal virtual=yes, gal
> flow_speed=0 ir pan. Ir tai bus realios situacijos aprašymas (upė turi
> visai kitas savybes, kai „teka“ per telkinį), o ne duomenų keitimas
> grynai vardan braižymo.
Net ir tada, kai tuos duomenis turėsime ir naudosime tik braižymui? ;)

>    Taip, aš jau rašiau, kad tai nesudėtinga padaryti PostGIS'e, kokia
> st_difference turėtų puikiai susitvarkyti. Dabar klausimai yra likę
> tokie:
>    1. Ar vandens telkiniuose rodyti dvigubus: upės ir telkinio pavadinimus.
Jei openamap.lt žemėlapių vienas iš tikslų yra būti kartografiškai
teisingais, tai tada reikia atitinkamai ir atvaizduoti.

>    2. Upės vektoriaus dalinimas.
Jei tai tik techninis dalinimas atvaizdavimui – ne.

>    Kad vaizdavimas būtų skirtingas, tada kažkam teks rašyti visiems
> projektams, naudojantiems OSM duomenis: OsmAnd'ui,
> OpenStreetMap-Carto, Garmino mkgmap projektui ir šimtams kitų
> projektų. Atkeitus waterway:name => name mes jau daugiau įtakos
> kitiems projektams nepadarysime.
O kodėl mes turime daryti įtaką kitų projektų žemėlapių atvaizdavimui?

>    Jei teisingai suprantu, Aurimo ir Mindaugo pozicija yra rodyti upių
> pavadinimus ir vandens telkiniuose? Tai būtų 2:1 pavadinimų naudai.
Mano pozicija, turėti OSM DB standartiškai sužymėtus duomenis, nes
atvaizdavimas yra grynai techninis veiksmas.

>    Jei taip: padarysiu waterway:name => name
Pritariu.

> + nauja_žyma pakeitimą po ~savaitės.
Kurios paskirtis bus tik įtakoti atvaizdavimą?

> Tada upių pavadinimai telkiniuose grįš į visus žemėlapius
> išskyrus *.openmap.lt
Pritariu.