[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Sun Mar 31 17:01:42 UTC 2019

2019-03-31, sk, 19:07 Mindaugas rašė:
> Jei postgis nesunkiai moka atpažinti, kad tam tikra upės dalis yra po
> ežeru, kodėl iš viso kalbame apie kažkokius specialius žymėjimus -
> vektoriaus padalinimą, waterway:virtual=yes ir pan. Kodėl neužtenka
> ant visos upės turėti vien tik water=river/stream, name=x?

  Na highway irgi galime padalinti pagal tai, kuri dalis yra miesto
dalyje, kuri nėra ir taip sudėlioti tarkim maxspeed, bet taip
nedaroma. Upės centrą (waterway=river) galima bandyti paskaičiuoti iš
aukštesnės dimensijos objekto waterway=riverbank, bet taip nedarome
(OSM'e, kituose GIS taip būna daroma, nes ne visi turi centro linijas
pradiniuose DLM). Taip ir čia, norima konkrečiai įrašyti tos
konkrečios atkarpos realias savybes, todėl ir dalinama upė, ne todėl,
kad norima nerašyti pavadinimo ant ežero (nors tai ir buvo pradinė
mano mintis, bet ši diskusija padėjo suprasti/pagalvoti ir apie
skirtingas vandens telkinio praplaukimo vektorių savybes lyginant su
upėmis).
  Dalinti jums nieko nereikės, viską, ką reikia, padalinsiu aš :-)

> O yra koks nors geresnis būdas (neskaitant nenaudojamo relation)? Kai
> bandžiau palyginti su geoportal duomenim ir gauti koks procentas upių
> yra padengtas OSMe, tai to plastelino daug prilipdžiau.

  Relation ir yra vienintelis teisingas būdas. Anksčiau ar vėliau,
kuriant upių MRDB reikės dėliot tiek vertikaliai per skirtingus
mastelius, tiek ir horizontaliai - jungti dabar dėl skirtingų
priežasčių (tarkim dėl per upės centrą einančios admin. ribos ar
pralaidų) padalintus upių vektorius į vieną. Tada turėtų ir ryšiai
susidėlioti.

> Rusija/Karelija - visur epė su pavadinimu eina per ežerą;
> Suomija/Karelija - visur upė nutrūksta vos įtekėjusi į ežerą (pas juos
> gana dažnai tos protakos pavadinimų neturi, tai net sunku rasti, kad
> tokiu pačiu pavadinimu įtekėtų ir ištekėtų)
> Tai matyt praktika nėra vienoda.

  Teisingai. Todėl ir tariamės/diskutuojame čia, kad surastume sau
tinkamiausią variantą. identifikuotume realias problemas ir pan.

--
Tomas