[Talk-lt] highway=service ir track

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Tue Oct 8 11:13:55 UTC 2019

Sveiki

  Norėčiau aptarti service ir track naudojimą.
  Keliai, kaip ir kiti elementai, turi turėti hierarchiją (konkrečiai
šiuo atveju turiu omeny hierarchiją motorinio transporto kontekste).
Hierarchija reikalinga tiek kartografiškai tvarkingam/gražiam
vaizdavimui, tiek ir įvairiems skaičiavimams, na ir tikrinimams,
todėl, kad hierarchija natūraliai egzistuoja ir gyvenime: negali būti
miško keliuko gabalas aukštesnės klasifikacijos nei iki jo vedantis
vienintelis kelias, nes niekaip privažiavime negali būti mažesnis
eismas, nei galutiniame taške.

  Aukštesnių kelių klasifikacija kaip ir aiški:
  1. motorway
  2. trunk
  3. primary
  4. secondary
  5. tertiary
  6. unclassified
  7. resitandial/pedestrian/living_street
  Ir mano SIŪLYMAS toliau hierarchiją dėlioti taip:
  8. track
  9. service

  Tai neturėtų būti kažkas naujo, nes tarkim kiek skaitau wiki apie
track bei service, tai man taip ir gaunasi (tiesa wiki yra vokiečių
įrašytas reikalavimas, kad track būtų žemės ūkiui naudojamas kelias,
kas pas mus yra visiškai netinkamas reikalas, nes nei taip žymimas
nors vienas kelias, o ir abejoju, ar tokie keliai yra).

  Man atrodo, kad kabliukas yra tik vienas: jei tarkim iki miške
esančios sodybos eina miško kelias, jį žymime highway=track (ne
highway=service ir tik ta dalis, kuri yra „viešai prieinama“, kur mes
dar „neįvažiuojam žmogui į kiemą“), o jau keliukai kieme yra
highway=service. Kabliukas tame, kad OSM-Carto service kelius
vaizduoja, mano asmenine nuomone, kaip svarbesnius, nei track, tai
vizualiai hierarchija gaunasi apversta. Todėl įdomu, ką jūs galvojate.
  Taipogi, gal praleidau kokį nors kitą aspektą.

  Atkreipiu dėmesį, kad track naudojimo aprašymas angliškame wiki kiek
pasikeitė nuo to, kas buvo prieš 10 metų. Pvz. track su
tracktype=grade1 yra kelias SU KIETA DANGA, grade2 yra be dangos, bet
kur jau praktiškai NESIMATO vėžių, kai anksčiau visi track buvo
negrįsti keliai, kuriose matosi „vėžės“ (gal nebent grade1 buvo su
nebesimatančiom vėžėm). Toks wiki aprašytas skirstymas tinka mano
aukščiau aprašytai hierarchijai (nes toli vedančius geros kokybės (gal
net asfaltuotus) privažiavimus prie vienišos sodybos ar pramoninio
pastato galima žymėti nebe service, o track), o ir paprasčiau tipus
dėlioti, nes anksčiau vėžes reikėjo pataikyti į 5 tipus, dabar tik į
3.

P.S. Pasibandžiau ir variantą įvažiavimus į kiemus vietoje keitimo į
service papildomai pažymėti track=driveway (taip priskiriant juos
žemesnei kategorijai). O prie service, kurie turėtų būti svarbesni
pridėti service=long_distance (taip pakeliant jų kategoriją), iš
principo veikia, bet tokia žyma yra sava, unikali Lietuvai, tokių
kelių yra daug, tai vargu ar pavyktų bent didžiąją dalį Lietuvos taip
sutvarkyti, o ir per daug išsiskirtume iš likusio pasaulio.

--
Tomas