[Talk-lt] highway=service ir track

Aurimas Fišeras aurimas at members.fsf.org
Tue Oct 8 20:39:35 UTC 2019

2019-10-08 14:13, Tomas Straupis rašė:
> Sveiki
Labas,

>    Norėčiau aptarti service ir track naudojimą.
>    Keliai, kaip ir kiti elementai, turi turėti hierarchiją (konkrečiai
> šiuo atveju turiu omeny hierarchiją motorinio transporto kontekste).
> Hierarchija reikalinga tiek kartografiškai tvarkingam/gražiam
> vaizdavimui, tiek ir įvairiems skaičiavimams, na ir tikrinimams,
> todėl, kad hierarchija natūraliai egzistuoja ir gyvenime: negali būti
> miško keliuko gabalas aukštesnės klasifikacijos nei iki jo vedantis
> vienintelis kelias, nes niekaip privažiavime negali būti mažesnis
> eismas, nei galutiniame taške.
Kodėl negali? Juk Lietuvoje tikrai yra atvejų, kai iš secondary/tertiary
kelio išsuka grade4/grade5 „miško kelias“, o ten kur jau namų pristatyta
atsiranda vos ne normali asfaltuota gatvė. O tą miško kelią kada nors
potencialiai pavers į normalų...

>    Aukštesnių kelių klasifikacija kaip ir aiški:
>    1. motorway
>    2. trunk
>    3. primary
>    4. secondary
>    5. tertiary
>    6. unclassified
>    7. resitandial/pedestrian/living_street
>    Ir mano SIŪLYMAS toliau hierarchiją dėlioti taip:
>    8. track
>    9. service
O kodėl ne:
8. track/service?

>    Tai neturėtų būti kažkas naujo, nes tarkim kiek skaitau wiki apie
> track bei service, tai man taip ir gaunasi (tiesa wiki yra vokiečių
> įrašytas reikalavimas, kad track būtų žemės ūkiui naudojamas kelias,
> kas pas mus yra visiškai netinkamas reikalas, nes nei taip žymimas
> nors vienas kelias, o ir abejoju, ar tokie keliai yra).
Jei kelio vienintelis tikslas yra nuvesti iki dirbamo lauko, ar miško,
tai jis ir yra „žemės ūkio“ kelias?
Aišku, jei pakeliui miške ar viduryje dirbamo lauko atsiranda sodyba, ar
net gyvenvietė...

>    Man atrodo, kad kabliukas yra tik vienas: jei tarkim iki miške
> esančios sodybos eina miško kelias, jį žymime highway=track (ne
> highway=service ir tik ta dalis, kuri yra „viešai prieinama“, kur mes
> dar „neįvažiuojam žmogui į kiemą“), o jau keliukai kieme yra
> highway=service. Kabliukas tame, kad OSM-Carto service kelius
> vaizduoja, mano asmenine nuomone, kaip svarbesnius, nei track, tai
> vizualiai hierarchija gaunasi apversta.
Kuriuose masteliuose? Pavyzdžiai?

> Todėl įdomu, ką jūs galvojate.
>    Taipogi, gal praleidau kokį nors kitą aspektą.

Svarbu, kad ruošiant maršrutą (OSM-Carto ar OSMand) į toli nuo
pagrindinių kelių esančias vietas vizualiai iš karto aiškiai matytųsi,
ko tikėtis. Nes su lengvąja mašina privažiavus prastą grade4/grade5
kelią, kuris dėl klasifikavimo hierarchijos, pvz., pažymėtas kaip
residential ar unlassified, gali ištikti šokas ;)

>    Atkreipiu dėmesį, kad track naudojimo aprašymas angliškame wiki kiek
> pasikeitė nuo to, kas buvo prieš 10 metų. Pvz. track su
> tracktype=grade1 yra kelias SU KIETA DANGA,
Čia tai keista. Aš manau, kad danga ir klasifikacija turėtų būti
nesusiję dalykai.

> grade2 yra be dangos, bet
> kur jau praktiškai NESIMATO vėžių, kai anksčiau visi track buvo
> negrįsti keliai, kuriose matosi „vėžės“ (gal nebent grade1 buvo su
> nebesimatančiom vėžėm). Toks wiki aprašytas skirstymas tinka mano
> aukščiau aprašytai hierarchijai (nes toli vedančius geros kokybės (gal
> net asfaltuotus) privažiavimus prie vienišos sodybos ar pramoninio
> pastato galima žymėti nebe service, o track), o ir paprasčiau tipus
> dėlioti, nes anksčiau vėžes reikėjo pataikyti į 5 tipus, dabar tik į
> 3.
Asmeniškai man tie gradeX yra labai subjektyvūs, grade5 – vos įžiūrimos
provėžos, grade4 – normalios provėžos, grade3 – provėžų praktiškai nėra,
o toliau nebeaišku. Bet kartais gaunasi, kad norisi žymėti šiek tiek
kitaip, kai akivaizdžiai matosi kokybės skirtumai, t. y., abiems reikėtų
priskirti, pvz., grade3, bet matosi, kad vienas iš jų „geresnis“.

> P.S. Pasibandžiau ir variantą įvažiavimus į kiemus vietoje keitimo į
> service papildomai pažymėti track=driveway (taip priskiriant juos
> žemesnei kategorijai). O prie service, kurie turėtų būti svarbesni
> pridėti service=long_distance (taip pakeliant jų kategoriją), iš
> principo veikia, bet tokia žyma yra sava, unikali Lietuvai, tokių
> kelių yra daug, tai vargu ar pavyktų bent didžiąją dalį Lietuvos taip
> sutvarkyti, o ir per daug išsiskirtume iš likusio pasaulio.
Ypač, dar kai validatoriai siūlo šias „klaidas“ taisyti...