[Talk-lt] highway=service ir track

Mindaugas snaiperiui at gmail.com
Thu Oct 17 12:12:16 UTC 2019

Sveiki,

> [...]
>   5. tertiary
>   6. unclassified
>   7. resitandial/pedestrian/living_street
>   Ir mano SIŪLYMAS toliau hierarchiją dėlioti taip:
>   8. track
>   9. service
>
>   Tai neturėtų būti kažkas naujo, nes tarkim kiek skaitau wiki apie
> track bei service, tai man taip ir gaunasi (tiesa wiki yra vokiečių
> įrašytas reikalavimas, kad track būtų žemės ūkiui naudojamas kelias,
> kas pas mus yra visiškai netinkamas reikalas, nes nei taip žymimas
> nors vienas kelias, o ir abejoju, ar tokie keliai yra).

Ar tai nereiškia, kad laukuose naudojami keliai, kur ūkininkas atveža
karvėms pašarą, etc. yra ūkio keliai, tai ir track keliai? Manau, tai
atitinka mūsų žymėjimus.
Be to, vokiečiai ir miškuose žymi highway=track, pvz. kad ir čia
rasime įvairios gradacijos miško kelių (track), nors nemanau, kad jie
kažkokie specialūs ūkininkų keliai:
https://www.openstreetmap.org/edit#map=17/50.22114/9.30835

>   Man atrodo, kad kabliukas yra tik vienas: jei tarkim iki miške
> esančios sodybos eina miško kelias, jį žymime highway=track (ne
> highway=service ir tik ta dalis, kuri yra „viešai prieinama“, kur mes
> dar „neįvažiuojam žmogui į kiemą“), o jau keliukai kieme yra
> highway=service. Kabliukas tame, kad OSM-Carto service kelius
> vaizduoja, mano asmenine nuomone, kaip svarbesnius, nei track, tai
> vizualiai hierarchija gaunasi apversta. Todėl įdomu, ką jūs galvojate.

Tuomet gal tokį klausimą verta klausti visoje OSM konferencijoje, o ne
OSM talk-lt?

Patestavau ant https://www.openstreetmap.org/#map=18/54.23389/24.48766
sueinančių kelių. Track atrodo mažesnis už service, tačiau pamažinsu
zoom iki 13, service dingsta, o track lieka (kaip ir visi kiti
miškuose esantys track keliai). Tai gaunasi, kad visgi track
hierarchijoje yra auksčiau už service, nors žymėjimas track yra
plonesnė linija už service.

Matyt taip buvo pasirinkta su mintimi, kad service yra dažniausiai
asfaltuotas, geriau pravažiuojamas, nei track, dėl to norima buvo, kad
žemėlapis vizualiai atitiktų kelio vaizdą. Juk žmogų įmetus į kažkokį
vos pravažiuojamą kelią miške jam gali būti sunku suprasti, kad tai
highway=primary į kokį nors atskirą nutolusį karinį miestelį pelkėse,
kur yra gatvės, namai, mokyklos, etc. Vieta slidi. Kas svarbiau -
kelių hierarchija ar vaizdo žemėlapyje atitikimas vaizdui vietovėje,
tai matyt neįmanoma surasti vieno sprendimo pilnai neatskyrus žymėjimų
ir hierarchijos. highway=primary, primary=grade5 ir pan. Tad prie
track/service pridėti papildomi track=grade*, service=driveway ir kt.
padeda patikslinti žemėlapį, kad vaizdas atitiktu žemėlapį. Jei
papildomi nenurodyti, tai lieka standartinis track (plona punktyrinė
linija) su standartiniu service (dviguba linija).

>  Jei track/service laikome tame pačiame hierarchijos lygyje, tai
>dalinti į tokias kategorijas tenka su papildomomis žymomis
>(track=driveway, service=long_distance).

Visgi nesuprantu argumento, kodėl negali tiek track, tiek service būti
tos pačios hierarchijos lygio... Juk neesame pririšti, kad būtinai
turi būti 9, o ne 8 lygiai. Nors dabar OSM-Carto sutampa su Tomo
siūloma hierarchija, tai gal neišradinėti dviračio.

Iš paskutinio Tomo laiško, aš nematau problemos. Noras koks, kad tam
tikri service neišnyktų prie tam tikrų zoom lygių? Jei laikyti, kad
kelių atsiradimas/išnykimas priklausomai nuo zoom yra hierarchijos
reikalas, tai reiškia, kad tas kelias turi būti aukštesnės
hierarchijos, t.y. track. Dabar gi gaunasi, kad iš 9=Service bandome
daryti du sublygius 9.1 ir 9.2.

Man atrodo, kad svarbu, kad keliai būtų jungūs - t.y. matytųsi kaip
jie prijungti prie bendro tinklo, o ne kabėtų atskiri "ore" pakibę
segmentai - tą sprendžia hierarchija. Kad už aukštesnės hierarchijos
miško kelio prasideda žemesnės hierarchijos asfaltuoti dviguba linija
pažymėti service keliai, kokios nors didelės poilsio namų teritorijos
viduje, nematau kažko blogo. Tikriausiai to ir tikėčiausi žiūrėdamas į
žemėlapį. Jei labai erzina stori service prie sodybų, nors realiai tie
įvažiavimai netgi neasfaltuoti, tai jau dabar turime service=driveway
arba surface=unpaved, kuriems galime uždėti tarkim viengubą liniją
(kaip kad dabar OSM-Carto žymi track/grade1) ir tie keliai per daug
neišsiskirs. Gal net atitiks teisybę, jei gyventojas pasipylė žvyro
įvažiavę į kiemą, kad pavasarį duobėm neišmuštų. Nemanau, kad reikia
išradinėti naujus tagus ar keisti dabartinę hierarchiją track=8,
service=9.

Mindaugas