[Talk-lv] Jauni informācijas avoti

Aleksejs Mjaliks public at keeper.lv
Thu Jul 16 14:40:45 BST 2009

Saņemt jau saņem to valsts finansējumu, tāpēc likums viņiem nosaka, ka
savu pakalpojumus viņiem ir jāsniedz par "pašizmaksas" cenām. Šeit gan
vēl it kā varētu apelēt pie tā, ka valsts naudiņu viņi saņem no mūsu
nodokļiem, kā arī pamatā šie dati netiks izmantoti komerciāliem
nolūkiem (lai gan to ierobežot mēs nevaram un negribam).

Ar pašvaldībām variants tiešām izklausās cerīgāks, jo tajās domāšana
ir daudz lokālākos apmēros, kā arī labumu pašvaldības lielāku atrast
no šādas kartes izveides. Kaut vai tas, ka OSM kartes satur
informāciju netikai par ceļiem, bet arī par visādiem interešu
punktiem, kas ir sava veida reklāma, kas, savukārt, kaut neliels, bet
tomēr ieguldījums vietējā ekonomikā. Pašvaldības var saņemt arī labu
atgriezenisko saiti no OSM kartēm, jo pastāv iespēju, ka tajā uzkrājas
informācija, kas varētu būt interesanta arī pašvaldību institūcijām,
bet kuru tās nevar iegūt, jo tām nav vajadzīgo resursu. Domāju, ka
šeit galvenais ir daiļrunība un pareizie cilvēki, ar kuriem runāt. ;)

Vēl jau kā argumentu var "atcerēties" to pašu OSM galveno burvību –
"kartes ikvienam, jebkuram mērķim un bezmaksas", ka tām pašām valsts
un pašvaldības iestādēm nav jāķēpājas ar Google un JS kartēm.

Aleksejs