[Talk-lv] Pagastu statuss

Aivars Miška allefm at latnet.lv
Sun Jul 26 13:42:50 BST 2009

> It sevišķi tāpēc, ka ciemiem laikam nav konkrētu robežu. Vismaz nekur netā
> nevaru atrast neko tādu. Es gan visus ciemus neesu pārbaudījis ...

Ir ciemiem robežas! Ir lielciemiem, ir vidējciemiem, ir mazciemiem, ir skrajciemiem...
Varbūt vēl kaut kādi ciemu paveidi bija?

Ir robežas, ja pašvaldība ir uztaisījusi teritoriālo plānojumu, kā to prasa likums.

Ja dažādu lielkungu, dabas sargātāju un visādu citādu interešu konfliktu dēļ nav apstiprinātas ciemu robežas, tad tur nav nemts nedz ko būbēt, nedz nojaukt. Kā tas, piemēram ir Kolkas pagastā.

Pagastus nevajadzētu aizmirst. Tas, ka pagastam nav vēlētas pašvaldības, nenōzīmē, ka viņu nelieto kā administratīvu teritoriju visādām vajadzībām gan tai pašā jaunā novada iekšienē, gan ārpusē.

Rajonu robežām gan varbūt drīzumā nebūs vērtības, jo rajonu padomes (ne kā vēlētas pašvaldības, bet kā administratīvas iestades ) izpilddirektoru vadībā darbosies vairs tikai līdz šā gada beigām.

Vai gudri ļaudis var man parādīt kādu pamācību, kā JOSMā uzlikt par slāni un piesaistīt pašvaldības weblapā atrodamu publisku PDF failu ar teritoriālā plānojuma datiem?  Piemēram šitādus http://www.dundaga.lv/dokumenti/planojums ? Daudz ko varētu pārzīmēt...

Aivars