[Talk-lv] Ar kādiem gps strādājam?

uldics at gmail.com uldics at gmail.com
Mon Jul 27 20:29:14 BST 2009

Par kanāliem
Kanāli nozīmē, cik satalītu unikālos signālus no broadband modulācijas
uztvērējs mēģina atpazīt/uztvert. Smisļi viņš čamda pa uztverto signālu,
kamēr spēj no tā izvilkt katru satalītu. Un čamda viņš ar katra satalīta
kodu. Tā ir broadband modulācijas specifika, kamēr tu nečamdi ar to pašu
kodu ar ko raida, tikmēr tu nemaz neuztver to, ko raida. Un par 66
kanāliem, jā ir smieklīgi pašlaik, un pat uztvērēja resursus izniekojoši,
bet nu, satalītu kodi ir ieprogrammēti jau iekšā, kad palaidīs gaisā,
tavam uztvērējam nevajadzēs neko updeitot, viņš jau atpazīs jauno
satalītu. Sirf3 māk atpazīt atstarotu satalīta signālu dēļ tā, ka tas
krasi atšķiras no pārējo satalītu distances - pārējo distances lodes
krustojas aptuveni vienā punktā, bet tas izlec pa metriem 15. Viņš to
uzreiz neizmanto, vecie čipseti to izmantoja un to kļūdu uzmeta visu
satalītu distanču lodēm, līdz ar ko mežā vai pilsētā aiziet haijā 150kmh
sazinkādā virzienā. Saucamais a-gps ir prosta GSM torņu pozīcijas
izmantošana no mobilo operatoru puses kā serviss (nezinu vai pie mums
darbojas) jo zināma torņa vieta un katrs mobilais zin cik stiprs signāls
katram tornim (relatīvā distance). Tam ir nozīme tikai pilsētā, kad tas
atstarotais gps signāls būs no gandrīz visiem satalītiem un radīs kļūdu.
Tur 66 kanāli nepričom, tiem nozīme ir tikai līdz pirmajam fix (ātrāk
uzčamda satalītus) un kamēr epemerīdi nodownloadojas. Pēc tam pietiek ar
desmit kanāliem, jo seko zināmajiem satalītiem.
uldics