[Talk-lv] Pārdomas: par skatīšanos svešās kartēs

Peteris Krisjanis pecisk at gmail.com
Thu Jul 30 07:48:27 BST 2009

Disklaimeris: neesmu jurists, taču esmu laikam jau pārlasījies visādus
speciālistu rakstus par autortiesībām, esmu studējis arī Latvijas
autortiesību likumu skolā & pats (gan mūzikas radīšanas sakarā).

Atļaušos apstrīdēt raustīšanos skatīties citās kartēs. Drusku
nodefinēsim pāris lietas (ja kāds vēlas, var apstrīdēt) :):

1) Fakts *nav* autortiesību objekts. Ielas nosaukums *ir* fakts. Tas
ka tu šo faktu ieraugi citā kartē, neko absolūti neizmainīs;
2) Karšu autortiesību turētāji var piekasīties tikai pie 'jūtama
apjoma' datu 1:1 pārnešanas. Atkal - līkumiņa *salīdzināšana* vai
ielas nosaukuma pārbaudīšana citā kartē *nav* autortiesību pārkāpums;
3) Visu to sakot, protams, pārbaudīt vairākos avotos faktu rullē, bet
ja nav kur citur to pārbaudīt, tas pats google maps šajā jautājumā var
tikt izmantots;

Kartes ir līdzīgas datubāzēm - faktu krājumi. Viens no neeksistējošu
lietu ieviešanai ir nevis pārbaudīt vai esi karti kopējis, bet gan
tas, ka tas uzreiz kļūst par "ne-faktu", un līdz ar to ir autortiesību
objekts.

Sausais rezumē - praktiskai salīdzināšanai citu karšu dati der (nu
apm. tā - auksts, silts, karsts attiecībā uz datu precizitāti).
Nozīmēt no citas kartes ielu, kuru neesi redzējis nozīmē veikt
nozīmīgu datu apjomu pārnesi no autortiesību objekta (faktu krājums -
karte - tāds ir), kas skaitās autortiesību pārkāpums. Turklāt tas ir
muļķīgi, jo redzot vispārējās kļūdas kartēs (un esmu gatavs saderēt,
ka lielākā daļa no viņiem NAV Copyright eastern eggs), labāk ir tomēr
pašam pārliecināties par visu dabā, notreisot un priecāties, ka esi
pats par visu pārbaudījis.

Tādi mani divi pensi, centi un eiro santīmi,
Pēcis.