[Talk-lv] Ideja par OSM popularizēšanu.

Ilmārs Mārsils meestules at gmail.com
Tue Oct 20 11:58:25 BST 2009

Sveiks, Rič!

> kopumaa doma laba
Nu, ja doma laba, tad varat izstrādāt citu domas struktūru, jēdzīgāku,
atmest lieko, papildināt ar derīgo, iespējamo. Derētu sākumā identificēt,
kas ir visvajadzīgākais un kas reizē ir visvienkāršāk sasniedzams, ar to tad
arī sākt.

> shis ir diezgan nereaali - tomeer jaazina vietas izskats, kaads foto, lai
vareetu normaali ieziimeet. deriigums varbuut buutu no preciizu tracku
uploadoshanas vietaas, kur nav/maz tracki, jo tad ir vairaaki, kurus var
saliidzinaat.
Vai gribēji pateikt arī to, ka
1) nav jēgas uploadēt tracku, ja pats netaisies to iezīmēt
2) tracka iezīmēšanai ir kādas nebūt minimālās prasības, kuras jāizpilda,
piemēram, iespējams, homo osm vulgaris, nedrīkst zīmēt pēc atmiņas,
intuīcijas, trackošanas laikā viss ir paralēli jādokumentē (tad vajag
izstrādāt dokumentēšanas  (kaut vai dokumentējot savā atmiņā) vadlīnijas)

> sho jau parasti peec laikiem var noprast :)
Man, piemēram, nav skaidrs, kā to visu pēc laikiem noprast.
Viszinīgums un sarkasms ir laba lieta, taču tas nevienmēr palīdz kopējai
lietai. Nevajadzētu tādā veidā prasīt no kolēģiem izurbt to lietu no a līdz
z, pirms, tas bez riska tikt aizkarts, var atļauties ar Tevi diskutēt vai
kaut ko pajautāt.

> diez vai shaada informaacija derees latviskajaas lapaas - ar visiem
miljardiem ieriichu. driizaak preciizi linki uz galvenajaam, angliskajaam
lapaam.
Manuprāt esi stipri pārspīlējis ar to daudzumu.
1) Sākumam pietiktu, ar to, ka katrs izkodušais varētu aprakstīt savu ierīci
2) identificētu vēl kādas citas (līdz 10) biežāk lietojamās ierīces un par
tām ieliktu info, izvelkot kodolīgu latv valodā info (rezumē) no tām pašām
ārzemju lapām.

> bish baidos, ka tas vareetu nestraadaat. mapping parties buus lielaaka
iespeeja.
Mapping parties ir laba lieta, bet domājams, nav vienīgā.
Ja izdotos piesaistīt pietiekamu daudzumu cilvēku, kuriem netiktu liegts
padoms u.c. sākotnējais atbalsts, tad jau varētu kāds sastādīt uzdevumu,
piemēram, nomapot piemēram, ceļu V1111, tad kāds vai kādi brīvprātīgi
piesakās, ka to varētu realizēt līdz tam un tam laikam. Galvenais cilvēkiem
jāzin metodika, daudzi priekš sevis to jau ir izkoduši, un, iespējams,
iepazinušies ar tām maping partijās. Tak ir čupa cilvēku, kas būtu gatavi
savā nodabā kaut ko darīt, bet uz tām pārtijām nez vai ies. Tiem visiem
jāiedod rokās metodiku "how to".

>1. datu importi (kas mums tur ar rd ?)
shajaa sakaraa - ir kaadam padomi, kam vislabaak lattelekomaa prasiit par
telefonu automaatu atrashanaas vietaam ? imho vinjiem vajadzeetu buut
koordinaataam katram, un vinji vareetu buut ieintereseeti shos aparaatus
dabuut kartee. starp citu, custom rendereeta latvijas karte ar visiem
telefonu automaatiem buutu diezgan ok maarketinga prezentaaciju materiaals
;)
nu tik jāsameklē galus uzņēmumos, kas  būtu ar mieru šādu informāciju dot.
Ļoti iespējams, ja šiem paskaidrotu kas tas tāds OSM ir, tad paši
saimportētu tur savus datus. Tik jāiziet uz atbilstošajiem mārketinga
cilvēkiem. Bet nu šeit, varbūt vajag, web lapā paskaidrot kā jebkurš var
savus objektus ielikt osm bez maksas (restorāni, viesnīcas, telefonu
būdiņas, veikali u.t.t), salikt saites uz web lapām, u.c., tad jau
mārketingi vēlāk paši attaptos, ka tādu bezmaksas reklāmas mēdiju grēks
laist garām.
Ar laiku iespējams, pat varētu pelnīties ar to, ka piedāvātu pakalpojumus
par mērenu samaksu importēt uzņēmumu informāciju osmā.

>2. ortofoto dabuushana osm vajadziibaam (lģia vai kas nu tur). tas arii
buutu _ljoti_ deriigi.
Nu par to neviens nešaubās, ka vajag. Cik sapratu, tad ortofoto nav
problēmu, tik jāmaksā. Es tik šaubos, vai sanāks tik daudz entuziastu, kas
vēlēsies ieguldīt savus līdzekļus šā materiāla iegādē. Varbūt izdosies no
entuziastiem dažādās iestādēs sagramstīt tur pieejamos ortofoto tā sakot
nelegāli. Bet nu te saprotu ir savākušies "puristi", kas uz kaut ko tādu
neparakstīsies.

2009. gada 20. oktobris 10:27 Rich <richlv at nakts.net> rakstīja: