[Talk-lv] Ideja par OSM popularizēšanu.

Rich richlv at nakts.net
Tue Oct 20 12:21:49 BST 2009

On 2009.10.20. 13:58, Ilmārs Mārsils wrote:
> Sveiks, Rič!
>  > shis ir diezgan nereaali - tomeer jaazina vietas izskats, kaads foto,
> lai vareetu normaali ieziimeet. deriigums varbuut buutu no preciizu
> tracku uploadoshanas vietaas, kur nav/maz tracki, jo tad ir vairaaki,
> kurus var saliidzinaat.
> Vai gribēji pateikt arī to, ka
> 1) nav jēgas uploadēt tracku, ja pats netaisies to iezīmēt

domaaju, ka jeega ir tad, ja :
1. tracks ir pusliidz preciizs;
2. shajaa vietaa nav citu, ir maz, vai ir nepreciizi tracki

> 2) tracka iezīmēšanai ir kādas nebūt minimālās prasības, kuras
> jāizpilda, piemēram, iespējams, homo osm vulgaris, nedrīkst zīmēt pēc
> atmiņas, intuīcijas, trackošanas laikā viss ir paralēli jādokumentē (tad
> vajag izstrādāt dokumentēšanas  (kaut vai dokumentējot savā atmiņā)
> vadlīnijas)

taa jau buutu paaraak liela birokratizaacija

>  > sho jau parasti peec laikiem var noprast :)
> Man, piemēram, nav skaidrs, kā to visu pēc laikiem noprast.
> Viszinīgums un sarkasms ir laba lieta, taču tas nevienmēr palīdz kopējai
> lietai. Nevajadzētu tādā veidā prasīt no kolēģiem izurbt to lietu no a
> līdz z, pirms, tas bez riska tikt aizkarts, var atļauties ar Tevi
> diskutēt vai kaut ko pajautāt.

oi, shis laikam ir labs piemeers paarprastam tekstam. tur nevienaa
briidii nebija domaats ne visziniigums, ne sarkasms (iisti pat
nesapratu, kaa tur ko taadu var saskatiit).
gps treisiem katram punktam ir timestamps klaat. bez laikiem laikam
nemaz uploadot nevar (neesmu gan paarliecinaats). attieciigi peec tam
shaadu treisu var atraut valjaa kaadaa softaa - piemeeram, josmaa var
iesleegt (atkal pashaa pirmajaa tabaa) coulour by velocity un
izveeleeties scale - walking, bycicle, car.
trackus uploadojot gan laikam var noraadiit, ka uz aaru tiks doti bez
laika informaacijas, taapeec shaadu info varees dabuut tikai tad, ja
uploaderis buus to atljaavis.

>  > diez vai shaada informaacija derees latviskajaas lapaas - ar visiem
> miljardiem ieriichu. driizaak preciizi linki uz galvenajaam,
> angliskajaam lapaam.
> Manuprāt esi stipri pārspīlējis ar to daudzumu.

logjiski

> 1) Sākumam pietiktu, ar to, ka katrs izkodušais varētu aprakstīt savu ierīci
> 2) identificētu vēl kādas citas (līdz 10) biežāk lietojamās ierīces un
> par tām ieliktu info, izvelkot kodolīgu latv valodā info (rezumē) no tām
> pašām ārzemju lapām.

domaaju, ka lietderiigaak buutu sho info pievienot angliskajaam lapaam,
latviskajaas tieshaam izvietojot vispaariigus ieteikumus un linkus.

> [...]
> Ja izdotos piesaistīt pietiekamu daudzumu cilvēku, kuriem netiktu liegts
> padoms u.c. sākotnējais atbalsts, tad jau varētu kāds sastādīt uzdevumu,
> piemēram, nomapot piemēram, ceļu V1111, tad kāds vai kādi brīvprātīgi
> piesakās, ka to varētu realizēt līdz tam un tam laikam. Galvenais
> cilvēkiem jāzin metodika, daudzi priekš sevis to jau ir izkoduši, un,
> iespējams, iepazinušies ar tām maping partijās. Tak ir čupa cilvēku, kas
> būtu gatavi savā nodabā kaut ko darīt, bet uz tām pārtijām nez vai ies.
> Tiem visiem jāiedod rokās metodiku "how to".

pamataa piekriitu. tomeer saukt to par "metodiku" negribeetos -
pirmkaart, tas nesaskan ar projekta tehniskajiem menedzheriem, kuri
primaari atbalsta "just do it" mentalitaati.
otrkaart, meegjinot defineet kaut kaadus aarkaartiigi striktus
noteikumus var arii atstumt cilveekus. es tos driizaak sauktu par
padomiem, izskaidrojot arii - kaapeec ieteicams kaut ko dariit vai
nedariit (piemeers, kaapeec nevajag taisiit celjus no gps treisiem - tie
biezhi buus nesmuki, nenjems veeraa citu informaaciju un radiis
vaajpraatiigi daudz absoluuti nevajadziigas nodes).

>  >1. datu importi (kas mums tur ar rd ?)
> shajaa sakaraa - ir kaadam padomi, kam vislabaak lattelekomaa prasiit
> par telefonu automaatu atrashanaas vietaam ? imho vinjiem vajadzeetu
> buut koordinaataam katram, un vinji vareetu buut ieintereseeti shos
> aparaatus dabuut kartee. starp citu, custom rendereeta latvijas karte ar
> visiem telefonu automaatiem buutu diezgan ok maarketinga prezentaaciju
> materiaals ;)
> nu tik jāsameklē galus uzņēmumos, kas  būtu ar mieru šādu informāciju

nu jaa, ar taadu domu jau shis teksts bija. par rd jau pb bija
ieteikums, varbuut kaadam no kartograafiem-amatieriem (un dazhiem
profesionaaljiem) ir uzreiz skaidrs, kur konkreetaa uznjeemumaa jaajautaa.

> [...]
> Ar laiku iespējams, pat varētu pelnīties ar to, ka piedāvātu
> pakalpojumus par mērenu samaksu importēt uzņēmumu informāciju osmā.
>
>  >2. ortofoto dabuushana osm vajadziibaam (lģia vai kas nu tur). tas
> arii buutu _ljoti_ deriigi.
> Nu par to neviens nešaubās, ka vajag. Cik sapratu, tad ortofoto nav
> problēmu, tik jāmaksā. Es tik šaubos, vai sanāks tik daudz entuziastu,
> kas vēlēsies ieguldīt savus līdzekļus šā materiāla iegādē. Varbūt
> izdosies no entuziastiem dažādās iestādēs sagramstīt tur pieejamos
> ortofoto tā sakot nelegāli. Bet nu te saprotu ir savākušies "puristi",

pirkt nav reaali, treisot no neskaidru autortiesiibu objektiem -
muljkjiigi, jo tad var naakties izmest aaraa visu.
es biju domaajis sho datu dabuushanu osm meergjiem legaalaa celjaa.