[Talk-lv] Nedaudz offtopiks

Rumpis rumpis.listes at gmail.com
Tue Jun 1 10:40:27 BST 2010

Nedaudz offtopiks, bet tikai nedaudz, jo vienalga ar kartēm un
navigācijām saistīts.

Ja šeit ir cilvēki, kuriem ir:

- WinMobile vai Symbian S60 mobilais telefons ar GPS, ar drusku brīvas
vietas (zem 100MB) atmiņas kartē un ar datu pieslēgumu, no kura nav
žēl tērēt daždesmit megabaitus (bet mazāk par 100 diezgan noteikti pat
pie aktīvas lietošanas) mēnesī;
- Kuriem ir auto un kuri samērā aktīvi braukā, vēlams pa dažādiem
maršrutiem Rīgā un apkārtnē;
- Kuri dzīvo Rīgā vai Rīgas tuvumā

un kuriem interesē testēt vienu softisku auto navigāciju, kas
lietotāja pārvietošanās informāciju anonimizētā veidā sūta uz centrālo
serveri un pēc tam citiem satiksmes dalībniekiem to izmanto sastrēgumu
apbraukšanai,
pagaidām var pieteikties pie manis personīgi. Es pārsūtīšu informāciju
tālāk un ar jums sazināsies, ja pretendents šķitīs interesants un
piemērots. Komunikācija tur vieglāka būs krievu valodā, kaut arī
latviski cilvēks saprot. Samaksas par šo darbu nebūs, un samaksas
vietā vienkārši būs iespēja šo navigāciju lietot uz sava telefona.
Varbūt pat pastāvīgi, bet tas nav manā ziņā. Tiek sagaidīts, ka
navigācija tiks aktīvi lietota onlainā un tiks reportētas pamanītās
kļūdas un neprecizitātes. Pieteikumā lūdzu minēt telefona opsistēmu.
Vārds/Uzvārds/personas_kods netiek prasīts. Netiek prasīts arī
telefona nr un nav svarīgs operators, kaut arī Tele2 datu pārraidē it
kā esot pamanīts vairāk kļūdu bet vienalga strādājot.

Rīga un Rīgas tuvums interesē tikai tādēļ, ka pietiekami laba karte
pagaidām ir Rīgai un tuvākajai apkārtnei. Visa Latvija būšot pavisam
drīz. Rīgas un tuvākās apkārtnes adresu informācija man šķiet
precīzākā no tām, ko dažādos navigatoros līdz šim esmu redzējis. Karte
ir latviešu valodā, navigācijas izvēles un balsis pagaidām angļu
(ciešami, bet ne īpaši pārliecinoši) un krievu (ļoti patīkama, pat
erotiska (šī vārda labā nozīmē) sievietes balss :)). Cik zinu, samērā
drīz būšot pieejama aplikācija arī priekš Android. Esot aplikācija arī
priekš iPhone, bet paši izstrādātāji un arī lietotāji ar to neesot
apmierināti un to pagaidām neiesakot.
Tehniski tur esot paredzēti arī Aktīvie POI, piemēram ceļu policijas
auto un fotoradaru atzīmēšanai, kas nekavējoši tiekot arī citiem
satiksmes dalībniekiem pārraidīti, bet uz mana Symbian šajā programmas
versijā tā vēl nestrādājot.
Šajā listē to rakstu tādēļ, ka šeit tauta ir jau ietrenēta
neprecizitātes un kļūdas kartēs pamanīt :)
Šķiet, ka galveno esmu pateicis.

--
Jānis :)