[Talk-lv] PDF procesēsana - 2.0

Viesturs Zariņš viesturz at gmail.com
Tue Oct 19 14:13:54 BST 2010

  Sveiciens!

Tāks, lietas lēnām virzās uz priekšu.
Ir satapis JOSM spraudnis.
Tas importē PDFā esošās līnijas. Tekstu pagaidām nē (ja vien tas nav ar
līnijām uzzīmēts).

Šeitan ir divi faili: http://viz.lv/files/OSM/josm/
pdfimport.jar - spraudnis
josm-custom.jar - upgreidota JOSM versija ar LKS-92 (TM) projekciju.

Kā manuāli pielikt spraudni skat šeit:
http://josm.openstreetmap.de/wiki/Plugins#ManualInstallation

Kad spraudnis uzlikts, darbinam custom JOSMu, atveram Tools->Import PDF
file.
Vajadzētu atvērties mazam lodziņam ar daudz visu ko.
Caur pogu load file ielādējam failu. Tas aizņems kādu brīdi esam,
pacietīgi un gaidām, kad parādīsies jauns slānis ar bildi.
Tagad vēl pieturam bremzes - šis ir tikai priekšskatījums, novietots
tuvu koordinātu nullpunktam.

Tad sākās lielākā maģija: piesaistīšana koordinātām.
Pirmais vienkāršākais darbs ir izvēlēties projekciju - paņemam LKS-92.
Tālāk vajag piesaistīt divus punktus - kreiso apakšējo stūri (min) un
labo augšējo stūri (max).
Tipiski plānojumu failiem gar malām ir kooridinātu līnijas un ar maziem
cipariņiem ir sarakstīti koordinātu atskaites punkti LKS-92 vai LKS-92
TM sistēmā.
Plāns abiem stūriem ir šāds:
- pievelkam klāt vienu stūri, iezīmējam virsotni, kas ir koordinātu
režģa krustpunktā, spiežam pogu "Take X and Y from selected node".
Rezultātā tiks aizpildīti "PDF X and Y" lauki.
- nolasām uz plāna blakus šim punktam uzrakstītās koordinātas un
ierakstam "East and North" lauciņos. East ir pa X asi, North pa Y asi.
Daži svarīgi punkti:
- Uz plāna esošajie skaitļi parasti ir ierakstīti kilometros, mums vajag
metus. Tātad reizinam ar 1000.
- Dažām kartēm ir projekcija bez slavenās sešu miljonu nobīdes. Tās var
pazīt, ja, pēc pareizināšanas ar 1000, North koordināta ir seši miljoni
un kautkas. Metam sešus miljonus nost.

Piemēram, Baložu plānojumam stūru punktu koordinātas ir šādas:
Min: East = 505000, North=300000.
Max: East = 510000, North=305000.

Kad koordinātas piesaistītas, katram gadījumam nospiežam "Show target"
un aktīvais skats tiks pārcelts uz plānoto nolikšanas vietu. Varam
atvērt datu ielādēšanas logu un pastīties vai reģions ir apmēram pareizs.
Kad pārliecība par piesaisti iegūta, spiežam "Place" un gaidam rezultātu.

Rezultāta lietderīgums:

PDFā viss ir lielā čumčupā. Lai no tā būtu kāda jēga importētajiem
ceļiem ir salikti vairāki tagi.
- līnijas krāsa
- aizpildījuma krāsa
- slānis
- kārtas nr
- vai ir noslēgts vai nē.
Dalīšana slāņos notiek pēc principa - vienā slānī ir vienādas krāsas un
aizpildījuma objekti.
Papildus tiek atsevišķi izdalīti noslēgti objekti  un tādi kam ir 3 vai
mazāk punkti.

Vēl PDFam ir multipoligonim līdzvērtīga fīča, tie tiek pārtaisīti par
OSM miltipoligoniem.

Izmantošanas veids.
Vispirms parasti pēc iespējas samazinu no PDF importēto līniju daudzumu.
Izmetu ārā visu ko var daudzmaz viegli atfiltrēt - augstuma līijas,
krūmu simbolus, utt.
Es paturu importēto PDFu atsevišķā slānī. Otrā slānī ielādēju esošos
datus un tad pēc izvēles pārkopēju vajadzīgās līnijas uz OSMa slāni,
izrediģēju tagus, utt.

Ņemiet vērā atmiņas patēriņu: 1 MB PDF faila vajag kādus 100 MB atmiņas.
Lietojam -Xmx1024m vai tādā garā.

Viesturs