[Talk-lv] poligonu zīmēšana, izmantojot ielu nodes

Viesturs Zariņš viesturz at gmail.com
Fri Oct 22 07:37:56 BST 2010

Sveiciens!
> [...]
>
> Variants #1 ir kvartāla iekšpusē uzzīmēt jaunu poligonu, kuram nav
> nevienas kopīgas nodes ar apkārt esošajām ielām. Bet robežām tomēr
> jāiet diezgan tuvu ielām, lai renderī neredzētu spraugas starp
> iezīmēto teritoriju un ielām. Piemērs: http://is.gd/gbFGa  Šādi līdz
> šim esmu zīmējis. Ielūrēju, ka piem., Ogrē arī tā zīmēts.
>
> Variants #2, kad zīmējamā teritorija tiešām pieguļ apkārtesošajām
> ielām, jaunas nodes neveidot, bet uzzīmēt jaunu way saklikšķinot pa
> esošajām apkārt esošajām nodēm. Spraugas nepaliek it nemaz.
> Paskatījos, ka piem. Londonas un Berlīnes centros tā ir darīts,
Vēl jau ir multipolygoni.

> Nu lūk, sāk likties, ka otrais variants ir jēdzīgāks, un
> eksperimentālā nolūkā Valmierā Burkānciemu pārtaisīju pa šādai modei.
> Labumi:
>  * nepaliek spraugas
saprotams labums, bet brīžiem spraugas ir pēc būtības, piemēram ja no
ceļa līdz reālajai apbūvētajai teritorijai ir kādi 15 metri, kuros vēlāk
gribēsies iezīmēt kājecliņu, utt.
>  * mazāk nodes, mazāk līnijas uz ekrāna rediģējot, attiecīgi "tīrāk"
> izskatās
Bet grūtāk rediģēt un nepieredzējušiem zīmētājam saprast kas tur
uzzīmēts (doma ka ceļi var būt "savienoti" izrādās nav triviāla).
Problēmas ar ceļa līnijas selektēšanu, jāzina par alt+click.
>  * ja jālabo kādas koordināšu nobīdes, tad tas jādara katrai vietai 1x
> nevis 2-4x (katram līdzās esošajam way atsevišķi)
Piekrītu.
> Viens vienīgais mīnuss (IMO):
>  * rediģējot grūtāk iezīmēt vēlamo objektu, ja viena node piedalās
> vairākos way. Tas ir izdarāms gan vienkārši klikšķinoties, gan JOSMa
> Selection panelī lietojot "Select" izvēlni, bet neērtāk. Lai gan #1
> gadījumā iezīmēt kādu no 3 ļoti cieši vilktām līnijām arī nav pārāk ērti.
>
> Lūk, tātad, viedokļi, komentāri? Lietojam abus zīmēšanas veidus, kā nu
> kuram patīk labāk, vai rekomendējam vienu no tiem (+pamatojums, kāpēc)?

Es personīgi pieturos pie stratēģijas zīmēt loģiskos un fiziskos
objektus ar atsevišķām punktu kopām.
Tas ir:
- objektu viduslīijas atsevišķi (ceļi, upes, vadi, trubas, utt).
- fizisko teritorijas izmantojumu atsevišķi (landuse, natural).
- administratīvos dalījumus atsevišķi.

Par landuse zīmēšanu līdz ceļa vidum mans komentārs ir šāds. Pats ceļš
vajadzētu būt landuse=road vai kas tāds, kas noklāj visu ceļu,
kājceliņu, līdz īpašuma robežai. Tas ir inženeiriski pareizais veids, jo
ceļš pats par sevi var būt plats.
Šobrīd to neviens nezīmē, bet ja sāksim importēt datus no teritoriju
plānojumiem, tur visur būs tieši tā.

Filosofiskā atkāpe:
1 - no vienas puses gribam, lai ar pēc iespējas mazāk datu aprakstītu
vajadzīgo situāciju un lai to būtu maksimāli viegli un saprotami rediģēt.
2 -  sarežģītākās situācijās (tipiski lielajās pilsētās) vienkāršākais
variants neder un rada daudz nepatīkamu problēmu, kad cilvēki mēģina to
izmantot, kam tas nav bijis domāts.
3 - ja nevar izdomāt vienu "pareizo", labākais variants ir lietot divas
stratēģijas - vienu, kas piemērota vienkāršiem gadījumie un otru, kas
piemērota sarežģītākiem.

Viesturs