[Talk-lv] "vieta-vieta" vs "vieta - vieta"

Janis Elmeris janis.elmeris at intelligentsystems.lv
Sat Aug 27 12:56:34 BST 2011

Kāpēc jūs domājat, ka ar atstarpi ir gramatiski pareizais variants?

Man atmiņā ir palicis, ka nosaukumos, kas sastāv no vairākiem vārdiem,
kuriem katram ir pašam sava nozīme, bet, kurus apvienojot, iegūst jaunu
nosaukumu/jēdzienu, lieto defisi, un defisi (atšķirībā no domu zīmes) ar
atstarpēm neatdala.

Piemēram, Vīķe-Freiberga, sekretāre-lietvede, vilciens "Rīga-Zilupe".
Tāpat arī ceļš ar nosaukumu "Ainaži-Matīši".

Bez norādes uz ticamu pamatojumu par citādu lietojumu mans "+1" ir par
variantu bez atstarpēm.

Jānis