[Talk-lv] OSM tikšanās (vēlreiz)

Rich richlv at nakts.net
Mon Nov 28 08:08:20 GMT 2011

On 11/27/11 00:52, cuu508 at gmail.com wrote:
> Vēsturei, daļa no pārrunātajām lietām:
>
> == Karšu drukāšana, tūrisma kartes ==
>
> Aivars minēja, ka pašvaldību tūrisma centru ļoti tipiska vajadzība ir
> tūristiem izdalāmas tūrisma kartes. Būtu labi izveidot demo produktu:
>      * pielāgotu kartes stilu ar izceltiem tūrisma objektiem
>      * piemēru/pamācību, kā šādu karti iekļaut mājaslapā,
>      * piemēru/pamācību, kā to izdrukāt.

jauka lieta buutu crossplatform rendereeshanas iespeeja ar custom stilu,
kas izceltu shiis lietas. postgis/mapnika instaleeshana tur iisti
nederees... osmarender it kaa vareetu, bet nu hvz kaa tur ar stila
uztaisiishanu

> ... protams, kādam tas jādara.
>
> == Administratīvās robežas ==
>
> Pārrunājām un vienojāmies, ka novadu un republikas nozīmes pilsētu
> robežām lietojam admin_level=6. Pārējām pilsētām admin_level=8.
> Ciematiem admin_level=9. Aivars demonstrēja, kā robežu apsekošanai
> lietojams geofabrik.de <http://geofabrik.de> OSM inspector ([2],
> izvēlamies View: Boundaries).
>
> == Ko darīt ar aizsargājamām teritorijām ==
>
> Nebija vienprātības, vai aizsargājamās teritorijas dzēst, mainīt to
> renderēšanu, vai renderēt atsevišķā slānī.

diskusija bija pagara. mans viedoklis - atstaajam, salabojam nosaukumus,
apsveram iespeeju pamainiit tagus. bet censhamies netagot prieksh
rendereetaaja tik daudz (ti, "mainiit rendereeshanu" nevajadzeetu buut
galvenajam meerkjim).

aa, un naakotnee noteikti shaadus nosaukumus salabojam _pirms_ importiem ;)

> == Vai importēt Corine mežus ==
>
> Nebija vienprātības, vai importēt Corine datus.
> Mīnuss: pēc importa būs daudz poligonu un multipoligonu, karti labot būs
> sarežģītāk un lēnāk. Piemēriem var paskatīties Cesvaines novadu vai
> Igauniju.
> Mīnuss: Corine datu avots ir satelītattēli, to precizitāte un aktuālums
> ir šaubīgi. Importēšanai pieņemamā kvalitātē varētu būt dati par mežiem
> un krūmājiem.
> Pluss: kartē būs vairāk datu, mežu sazīmēšana pašiem manuāli--ļoti daudz
> darba

lai gan var novelt dalju vainas uz tuuljiem, ne visu var uztaisiit tik
eertu ar shaadu datu apjomu un dazhaadiibu. es balsoju par "importeejam
tikai mezhus"

> [...]
> paredzēts:
>      * Rindkopa par "kas ir OpenStreetMap"
>      * Saites uz wiki, vēstkopu, forumu, iesācēja pamācībām
>      * Teksts / saites uz pamācībām, kā dabūt OSM karti un navigāciju uz
> iPhone, Android, Garmin u.c. OSM navigācija ir labs veids, kā projektā
> iesaistīt jaunus cilvēkus.
>      * Jaunumi--vēlams, vairākiem cilvēkiem ērti atjaunināmi
>   * Kopumā ir piekrišana, ka osm.org <http://osm.org> wiki ir
> saglabājams kā zināšanu, resursu apkopojums un centrālais punkts
>   * Raitis un Aivars mudina saziņai lietot forumu. Šobrīd jau ir gatavs

man nav pretenziju pret forumu, kur iesaaceeji var eertaak uzdot
jautaajumus. man buutu pretenzijas pret centieniem piespiest forumu
izmantot kaa vieniigo sazinjas liidzekli ;)

runaajot par lietoshanu dazhaadaas iekaartaas, es meegjinaashu kaadaa
briidii uztaisiit automatizeetu latvijas gjenereeshanu prieksh garminiem
un java telefoniem (gpsmid)