[Talk-lv] Google street view Latvia

pecisk at gmail.com pecisk at gmail.com
Tue May 15 21:09:11 BST 2012

2012. gada 15. maijs 22:53 Pilnais vārds <aivons at inbox.lv> rakstīja:
> Nevajag pārspīlēt...
> Man šķiet te smagi putrojat datu izmantošanu, fiksēšanu un pašu datu būtību.
> Autortiesību likumā teikts, ka autortiesības iestājas tad, kad "darbs"ir
> radīts - veikta tā pirmā fiksācija - šajā gadījumā bilde. Tātad
> autortiesības ir uz paša attēla izmantošanu, publicēšanu, reproducēšanu,
> nevis uz attēlā redzamo. Tas ir tāpat, kā ja kāds nofotogrāfē koku, tad cits
> vairs uz to skatīties, vai pieminēt nedrīkst?
> labojiet, ja kļūdos, bet tas šķiet slimi...

Tas nav slimi, tas ir absolūti loģiski no alkatības viedokļa. Diemžēl
alkatība ir veidojusi pašreizējo autortiesību likumu. Tādēļ jebkāda
atvasinājuma veidošana no attēla skaitās ar legālu šaubu ēnu un nav
ieteicama.

Tāda ir reālā pasaule. Sākumā faktus vispār tā kā uzskatīja
neaizsargātus no autortiesību likuma. Tagad no šīs prezumcijas ir
palikusi tikai ēna.

Pēteris.