[Talk-lv] Maksimālā ātruma ierobežojums pēc OSM

Raitis U. raitisx at gmail.com
Thu May 16 13:57:50 UTC 2013

Par tagiem - nevajag sarežģīt vienkāršas lietas (piemērs ir jaunā public
transport shēma kurā bez 0.7 neiebraukt).
osm ir tautas karte, un jo vienkāršāk, jo labāk - mazāks haoss. Ja cilvēks
redz ka beidzas pilsēta, tad lai liek to kas viņam ir ērtāks, bet galvenais
- lai uzliek. wiki var protams sarakstīt, kā vajadzētu un ik pa laikam
patīrīt.
Bet lai maxspeed tags būtu lietojams, tas būtu jāintegrē navigācijā (ar
automātisku update no statistikas, kas savākta no vairāku auto ātruma).
OsmAnd par šo varētu padomāt.

Ja tomēr grib ģenerēt un dabūt aptuvenu rezultātu - process varētu būt
visai ķēpīgs, bet izdarāms:

> visiem place (izņemot isolated dwelling un hamlet) rādiusu - teiksim
village varētu būt 500m
> mazākas nozīmes ielām arī buferi - teiksim 100m. Ja vairākas ielas
pārklājas - tātad tur ir ielu tīkls, kas gandrīz automātiski nozīmē
apdzīvotu vietu.
> ēkām tas pats - pietiekams ēku blīvums nozīmē ka ir apdzīvojums (diemžēl
paķertos līdzi arī vienā ceļa pusē esošā apbūve)
> līdzīgi kā ēkām arī landuse - palielināt laukumus un viss kas paliek
iekšā - pilsēta.
> var izmantot arī adresāciju - ja ielai ir nosaukumā "iela" - visticamāk
ka pilsēta
> robežas pilsētām maz kur ir sazīmētas, un bieži ievilktas arī meža vidū,
tapēc tās nebūtu prātīgi izmantot.
> Ja grib lai ir pavisam smuki, tad var no publiski pieejamajiem gpx vilkt
ārā ātrumu un papildināt iepriekš iegūto rezultātu.

2013/5/16 Jānis Ročāns <janis.rocans at gmail.com>

> Zilās zīmes manuprāt vispareizāk ir uz šosejas likt max_speed=90, ja nav
> citādāk, bet, kad no šosejas nobrauks nost, darbotos apdzīvotas vietas
> nosacījumi.

>>> 2. living_street=20km/h, ārpus LV arī autobāņi
>>> 3. apdzīvotas vietas=50km/h