[Talk-lv] OSM kopienas sadarbība ar latviskās Vikipēdijas kopienu

Rich richlv at nakts.net
Tue May 26 09:17:34 UTC 2015

On 21/05/15 18:04, Mārtiņš Bruņenieks wrote:
> [...]
> bakstījušies, varbūt ir pienācis laiks kaut ko izdarīt kopā? Viena
> konkrēta ideja nav, bet ir dažas mazākas:
>
> * OSM datu sasaiste ar Vikipēdijas rakstiem
> Vikipēdijai ir tapis tāds metadatu viki kā Wikidata/Vikidati un viens no
> datu veidiem ir sasaistes ID ar
> OSM: https://www.wikidata.org/wiki/Property:P402
> Attiecīgi pie Rīgas nosaukuma OSM šādi var piesaistīt Rakstu par Rīgu
> (visās pieejamajās valodās) šeit būtu jāpadomā, kā radīt iespēju ērti
> pievienot vai pat importēt datus par visādiem miestiem, baznīcām, citiem
> obj. Bakstīt tajā Vikidatu saskarnē galīgi nav feini.

ah, interesanti. jaanjem veeraa, ka osm id var viegli mainiities, liidz
ar to eksportaa/importaa buutu deriigi paarbaudiit arii esoshos (ti,
saliidzinaat wikidata esosho ar osm taa briizha datiem).

liidz shim vareeja likt koordinaatas - kaads ir papildus bonuss id
noraadiishanai ?

> * Kartēšanas pasākumi apvienoti ar objektu fotografēšanu. Šeit problēma
> varētu būt tāda, ka "mums" no objektiem interesē pāris raksturīgi ielas
> foto un kaut kādi arhitektūras pieminekļi. "Jums" tā lieta lēnāka un
> pamatīgāka. Attēlus var lādēt
> šeit: https://commons.wikimedia.org/wiki/S%C4%81kumlapa

jaa, plus veel mapillary... vinju licence gan jums vareetu patikt mazaak.

bet sho noteikti var apvienot - mapping party + wikipeedijas/commons foto

> * Vai būtu vēl kāds raksts vai tēmas
> (izņemot https://lv.wikipedia.org/wiki/OpenStreetMap), par kuru OSM
> kopienai būtu interese? Varam kādu workshop uzrīkot ar apmācību,
> skaidrošanu.

arii vareetu kaut kad buut kopiigs pasaakums - paziimeet karti,
papildinaat vikipeediju

> No lietām, ko jau veiksmīgi lietojam - visi raksti ar norādītām
> koordinātām izmanto OSM karti atrādīšanai (spiežam uz "karte" labajā
> augšējā stūrī): https://lv.wikipedia.org/wiki/Al%C5%ABksne

shis ir jauks un eerts, ir mudinaajis mani shur tur pievienot
koordinaatas :)

--
 Rich