[Talk-lv] Changeset rendering status

Rihards richlv at nakts.net
Thu Mar 22 17:38:14 UTC 2018

On 2018.03.22. 16:58, Ilja Denisovs wrote:
> Sveika, OSM kopiene!
>
> Pamanīju, ka citreiz izmaiņas tiek uzrenderetas uzreiz, bet citreiz
> paiet stundas, līdz tas paraidīsies kartē.
>
> Tamdēļ man ir sekojošs jautājums: vai ir iespējams kaut kā redzēt kādā
> changeset statusu?

tur ir tā...

agrāk bija biš vienkāršāk, jo bija mazāk serveru, nebija tile proxy utt.
tagad jāņem vērā potenciālās aiztures vietas :

* changeset replikācija uz render serveriem
* render queue
* cache servers
* lokālā cache

Sākot no apakšas, noteikti ir vērts pārliecināties, ka lokāli nav
saglabāti vecie attēli. Cits browseris, f5 utt. Ar dažiem pieslēgumiem
providerim var būt transparent cache.

Tālāk ir tile cache serveri. Te es pat īsti nez, ko var darīt, izņemot
non-cacheable pieprasījumus (ctrl+r/f5 utt).

Tālāk ir renderēšanas aiztures. Tās parasti ir lielākas kad pamaina
stylesheet, nedēļas nogalēs (kad ir vairāk izmaiņu).
Te var redzēt, cik liela ir queue :
https://munin.openstreetmap.org/openstreetmap/render.openstreetmap/index.html#renderd

Ja ir max, tad vispār netiek pieņemti jauni pieprasījumi. Tajos periodos
izmaiņas noteikti parādīsies vēlāk.

Tālāk ir replikācija no API serveriem uz renderēšanas serveriem. Kaut
kur ir grafiki, kas rāda aizturi, bet es tagad vairs nevaru atrast.
Jāņem vērā, ka replikācija reti kad ir problēma... bet gadās.

Vēl vairāk statusu, grafikus utt var redzēt
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Platform_Status .

Nu un vienmēr ir iespēja redzēt konkrēta attēla statusu, piemēram :
https://a.tile.openstreetmap.org/18/150978/80955.png/status
Ja ir azdomas, ka ilgi nav pārģenerēts un gribas pamēģināt paātrināt :
https://a.tile.openstreetmap.org/18/150978/80955.png/dirty

Tas gan īsti neko daudz nedos, ja rendering queue būs pilna, nestrādās
ar visiem zoomlevels utt.

> --
> Best regards!
> Ilja Denisovs--