[OSM-talk-nl] Tram

Ante Wessels ante at ffii.org
Mon Apr 2 11:30:37 UTC 2007

Hoe doen we de tram? Neem de Overtoom, daar loopt een tram in het midden. Maar
als we die er later aan toevoegen, komt die er naast te liggen, over de
zijstraten heen. Het zijn ook nog al stevige zwarte lijnen. Een dun gekleurd
lijntje zou even goed opvallen.

Alle straten met trams splitsen in verschillende rijbanen, tram er tussen, zou
kunnen, maar is veel werk. En dan hebben sommige straten netjes uitgesplitste
rijbanen, en andere met veel rijbanen zijn slechts een lijn.

Net als bij desktop ikonen is de vraag hoe realistisch / symbolisch de
tekening moet zijn. Bij de tram gaat het om de route, niet om de
infrastructuur (als bus).

Mogelijk zou er nog eens een tag moeten komen als "add=tram" voor highways. We
zouden daar op kunnen speculeren en de tram voorlopig weglaten.

Ik heb een beetje door Rotterdam gewandeld, veel straten zijn ruim opgezet.
Blaak moet wel uitgesplitst worden, daar ligt een hele skatebaan tussen de
rijbanen. Maar de Goudsesingel kan eigenlijk toch wel weer een weg worden,
het is een soort Overtoom.

http://www.informationfreeway.org/?lat=6785959.52539&lon=499348.66562&zoom=15&layers=B00

De straten boven de Hoogweg heb ik samen met Levi (9) gemaakt. Kwamen we een
vriendje van hem tegen. Zegt ie: "We zijn aan het opmeten, als mensen over de
hele wereld dat doen dan hebben we een kaart van de hele wereld waar iedereen
gebruik van kan maken."

Binnenkort gaan we de Erasmusbrug doen.

vriendelijke groet,
cordialmente,