[OSM-talk-nl] advies voor beginnend mapper?

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Tue Apr 10 16:48:29 UTC 2007

Het belangrijkste is een GPS die tracks opslaat, of als je een bluetooth GPS
wil gaan gebruiken, een apparaat (laptop/pda/etc) met software dat dit kan.

Verder heeft je GPS een datapoort nodig, wat meestal resulteerd in het
tevens aanschaffen van een datakabel.

Verder heb je een stukje software nodig, genaamd GPSbabel, dat jouw tracks
(het kruimelspoor dat je gps opslaat) converteert naar een formaat dat GPX
heet.
GPSBabel werkt onder windows en onder linux.