[OSM-talk-nl] Fietspaden?

Lambertus osm at na1400.info
Tue Apr 24 14:52:37 UTC 2007

Christ van Willegen wrote:
> Hoi,
>
> hier kom ik denk ik met een hoop zoekwerk zelf wel uit, maar als
> iemand het me zo kan vertellen...
>
> Als ik een kruispunt heb van een fietspad met een 'gewone' weg, houdt
> het fietspad daar 'tijdelijk' op. Hoe doe ik dat in JOSM? Toch
> 'gewoon' het fietspad 'rechtdoor' trekken, of moet ik daar iets anders
> voor doen?
Als een fietspad op dezelfde layer (gelijkvloers) een weg kruist (dus
geen tunnel, brug  etc.) dan maak ik altijd een nieuwe intersection.
Zelfde voor een gelijkvloerse kruising tussen een spoorweg en gewone weg.

> En, hoe voer je een fietsstrook in?
Volgens de http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Map_features#Cycleway
pagina kan hiervoor de cycleway=lane en/of cycleway=contra_lane gebruikt
worden.