[OSM-talk-nl] NL wissen -- Re: AND Hackingparty - van tot hoelaat?

Freek freek_osm at vanwal.nl
Tue Aug 14 09:44:38 UTC 2007

On Tuesday 14 August 2007, Ante Wessels wrote:

> Uitstekend. Is iemand die deze polygoon in de osm kaart in kan voeren? Ik
> wil dan wel beginnen met net buiten NL de wegen te splitsen, zodat wissen
> in NL geen grote gevolgen heeft buiten NL (grensoverschrijdende wegen).

Ik heb de admin0 met de nieuwste versie van and2osm geconverteerd:
http://vanwal.nl/osm/nld.osm
Deze kan je iig als losse layer gebruiken om te kijken waar je moet knippen.
Uploaden naar de hoofd-db zou ook wel kunnen maar er zijn nog een paar dingen
waar dan even naar gekeken moet worden:
- boundary=national toevoegen,
- de polygonen een beetje opknippen, anders krijg je heel NL binnen als je een
stukje op de rand opvraagt, bovendien
- de ways bestaan soms uit meerdere polygonen, maar de orientatie lijkt wel
ok: de rand van NL is clockwise, de binnenstukken counter-clockwise.

Plezier ermee :-)

--
Freek