[OSM-talk-nl] Gebruik OpenStreetMap voor Google Maps-website

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Wed Aug 15 10:06:51 UTC 2007

Hoi Jeroen,

Dat kan zeker. Kijk b.v. op http://www.openstreetmap.org. De beginpagina
toont een slippy map o.b.v. openlayers met OSM tiles.

Als je dit commercieel gaat gebruiken, dan is het wel verstandig om
eigen tiles te renderen/serveren, aangezien OSM.org geen service level
geeft. Daarnaast is er nauwelijks budget en zou een (succesvolle)
commerciele afnemer te veel druk leggen op bandbreedte/load.

Als je (commerciele) ondersteuning wilt, dan zijn er vast wel developers
op deze list of de talk-dev list die je willen helpen :)

Je kunt met OSM foundation overleggen over een commerciele partnership
om iets terug te doen. Dat kan geld zijn, of diensten.

Succes!

Groet, Zoran