[OSM-talk-nl] Zijn wij zeker van de AND conversie?

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Wed Aug 29 14:59:47 UTC 2007

On 8/29/07, Ante Wessels <ante at ffii.org> wrote:
> Wat mij opvalt:
>
> In
> http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.37315193434371&mlon=4.882281029897563&zoom=14
> en ver daarbuiten is al het water verbonden, AND=10007637. Dat is dan zo. Maar
> er lopen ook lijnen die er helemaal niet horen te lopen. (Zichtbaar bij
> uitzoomen.) Willekeurige verbindingen tussen nodes. Met mappaint wordt het
> een rare waterpartij

Dit is inderdaad hetzelvde probleem, dus morgen zal dat er weer goed
er uit zien. Het is inderdaad alleen een (1) object, maar in principe
zal alleen een keer "Split Way" nodig zijn. Wij zouden dit ook kunnen
doen voor het upload.

En over het andere probleem, ik heb programmatisch ongeveer 680k+ van
AND nodes kunnen identificeren. Morgen zal je dus voor de meeste nodes
de FROM en TO correct kunnen identificeren. Vreemde genoeg heb ik nog
geen een "inverted" weg kunnen vinden (waar de AND_FROM_NODE niet
overeen komt met de node bij het begin van de shape in the shapefile).
Dus de omgekeerde eenrichtingsverkeren kan ik niet begrijpen.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/