[OSM-talk-nl] Zijn wij zeker van de AND conversie?

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Wed Aug 29 16:02:31 UTC 2007

On 8/29/07, Maarten Deen <mdeen at xs4all.nl> wrote:
> Ik heb even naar mijn woonomgeving Helden gekeken, en het meeste ziet er
> goed uit, er zijn wat kleine dingetjes. Zo is elk gehucht (dat alleen
> maar in naam bestaat maar in het echt niet als zodanig te herkennen is)
> aangegeven, inclusief town area, dat is wat overdreven. Ook is het
> naburige dorp Panningen een beetje ruim bedeeld met een area, ten koste
> van Helden (en dat kunnen we niet hebben natuurlijk!).

Ik dacht dat de echte gemeente grenzen erin zitten, maar misschien is
dat niet zo.

> Daar zie je een B-weg (de secondary is al erg flatteus) die een
> autosnelweg kruist. Op de kruispunten van de wegen staan nodes.
> IMHO is dat volkomen fout, want je suggereert hier een fysieke
> verbinding tussen de wegen. In de realiteit gaat de secundaire weg met
> een brug over de autosnelweg.

Dat is inderdaad een echt probleem en dat *moet* opgelost worden. Ik
ben erg bezig met het kleine correcties maken aan het programma, en ik
nader (langzaam) een mogelijke oplossing voor dat probleem. Hopelijk
kan ik dat vanavond implementeren en kunnin wij morgen de resultaten
zien.

> Wat me ook opvalt (JOSM downloadt bij mij een vreemd groot gebied met
> die URL) is dat de Maas een paar hele vreemde segmenten heeft.

Waterwegen hebben een groot problem, maar dat lag aan de database
conversie, niet aan AND2osm. Morgen zal dat ook opgelost moeten zijn.
(Het duurt >1uur om de database te updaten, dus ik doe het niet al te
vaak).

> Het zou leuk zijn als er een map gerenderd kan worden van de huidige
> data, om zulke zaken op te lossen voordat het geheel als "officiele"
> data in openstreetmap terecht komt, maar het ligt eraan hoe lang dat
> duurt of dat echt nodig is.

Dat zou fantasitch zijn, maar ik heb niet de harde schijf/cpu/netwerk
bandwidth om ziets op te zetten, maar misschien iemand anders...?

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/