[OSM-talk-nl] tile.openstreetmap.nl

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Wed Dec 19 20:21:39 UTC 2007

On Dec 19, 2007 12:36 PM, Peter Peterse <peter at peterse-uithuizen.com> wrote:
> zo juist meer eens de layer NL (current) bekeken en vergeleken. Hier in
> staan de wijzigingen, welke ik jongstleden heb doorgevoerd, keurig
> afgebeeld.
>
> Van wanneer is deze data?

Van gisteren, ik zei toch dat ik het tijdens het schrijven van de
email had gedaan :)

> Over feedback.
> * Ik zelf ben erg benieuwd hoe en wat je heb ingericht om deze kaarten op
> te zetten. Je hebt al eens geantwoord dat je de informatie her en der
> verkregen hebt. Op http://wiki.openstreetmap.org is heel heel veel te
> vinden. Toch zou ik graag een handleiding zien, hoe je zo'n systeem op kan
> zetten. Ik heb zelf het idee dat jij het snel voor elkaar gekregen hebt.

Er is een README, maar het is niet op de website te zien. Maar het
werkelijk wat er in de wiki staat...

> * Waar ik tile.openstreetmap.nl voor gebruik is het bekijken van de kaart.
> Zoals je ook http://www.informationfreeway.org kunt gebruiken. De server
> welke jij opgezet heb vind ik er echter beter uit zien. Het probleem was
> echter dat de data verouderd leek. Ik opteer daarom om de NT (currect) als
> primaire layer te tonen.

Done

> * Algemene informatie over de tiles-server is misschien wel handig. Wat
> zijn de verschillende layers en waarom zijn deze er.

Misschien wel een goed idee. Als ik de tijd krijg zal ik daar aan werken...

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/