[OSM-talk-nl] dubbele namen N-wegen, schaalafhankelijke labels, gemeentemedewerking

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Sun Jul 1 20:32:52 UTC 2007

----- Original Message -----
From: "Stefan de Konink" <skinkie at xs4all.nl>
To: <richard at duif.net>; "OpenStreetMap NL discussion list"
<talk-nl at openstreetmap.org>
Sent: Sunday, July 01, 2007 9:47 PM
Subject: Re: [OSM-talk-nl] dubbele namen N-wegen, schaalafhankelijke labels,
gemeentemedewerking

> Hoi Richard,

> ref en nat_ref zie de wiki

nee dat bedoelt richard volgens mij niet, de N206 (die ik gister helemaal
afgereden heb omdat ik dacht dat ie er nog niet instond :) heeft behalve
N206 ook gewoon straatnamen.
De N206 gaat in ref en de straatnaam in name, je moet heb dan inderdaad
opsplitsen waar ie overgaat in een andere naam.

> Ik vraag me af hoe 'zinnig' het is zeker als het geen area is. Leuk is
> het wel :)

Pas vanaf een bepaald zoom niveau laat ie de wijknamen zien. Je kunt
dit gewoon op de map features pagina vinden:

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:Map_Features#Name

Je doet voor de stad bijvoorbeeld   place=town,   name=Amsterdam
en op de wijken   place=suburb,   name=Indische buurt

> Zoran was toch op vakantie :P

Precies, ik denk overigens dat het misgelopen is anders hadden we
wel meer gehoord.

groet,
floris