[OSM-talk-nl] Wanneer city en wanneer town?

j.verdoold at gmail.com j.verdoold at gmail.com
Mon Jul 2 20:50:30 UTC 2007

Ik map hier in mijn omgeving vooral "villages" en strikt genomen zouden die
dan ook niet onder "Town" morgen vallen... De wiki structuur zou dan
City_in_the_Netherlands, Town_in_the_Netherlands, Village_in_the_Netherlands
worden.

Is het onderscheid "city"-"town"-"village"-"hamlet" voor Nederland niet een
beetje te groot? Er zijn maar 12 provincies en zo'n kleine 500 gemeenten. Het
lijkt me dat je beter een plaatsgeoriënteerde verdeling kan maken, zodat
informatie over een bepaald gebied (provincie) dichter bij elkaar staat.
Iemand op de pagina Rotterdam ziet nu wel alles over andere grote steden in
Zuid-Holland, maar niets over kleinere gemeenten die aan Rotterdam grenzen.
Waarom moet het wiki ook vasthouden aan de "place" tags in OSM? De place
template van het wiki maakt slechts koppelingen aan naar de "area" die wordt
aangegeven. Waarom dan in Nederland niet het volgende:
{{place|name=<plaatsnaam>|type=gemeente|area=<provincie>| ... }} Alle
gemeenten vallen dan in netjes in hun provincie categorie.

met mappende groet (sinds kort actief, maar nu al verslaafd ;-) ),
Jos Verdoold