[OSM-talk-nl] Error van gps

Jaap-Andre de Hoop j.dehoop at data-assist.nl
Tue Jul 3 07:20:54 UTC 2007

Ik heb laatst eens mijn gps device amaryllo in de tuin gelegd. De hoogte
had ik al gemerkt dat ie flink wisselde, de tuintafel zou soms op
zolderniveau moeten staan en soms onder de grond, maar was benieuwd naar
de afwijking in plaats bepaling.

Ik heb de track op google earth gezet en een screenshot gemaakt:
http://www.data-assist.nl/osm/gps_error.jpg

schaalding is niet super leesbaar, maar is 16 meter.
Lus rechtsonder is wrs bewust lopen door de tuin geweest.
streep naar rechsboven weet ik niet hoe die komt.

Weer was aardig bewolkt, heb hem denk ik een half uurt tot een uur laten
liggen.

is de afwijking groot?
komt het door device of satelieten
of weer?

Is er wel eens vergelijkend 'onderzoek' gedaan: verschillende devices
een kwartier neerleggen en maar kijken wat het effect is?

Groets,

Jaap-Andre

ps nu nog die track opschonen, want daarna zit er nog een leuk tochtje
naar en in Oldenzaal op...