[OSM-talk-nl] Grenzen

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed Jul 4 09:00:03 UTC 2007

Generaliseren is een bewerking op een vectorbestand waarin door lijnen
en knooppunten weg te laten, samen te voegen of te vereenvoudigen de
grootte van het bestand wordt gereduceerd. Dit proces wordt onder meer
toegepast bij het geschikt maken van gedetailleerde vectordata voor
weergave op kleinere schalen.

Wat betreft vrij; ik weet niet precies wat de copyrights zijn, maar de
niet gegeneraliseerde buurtgrenzen zijn onderdeel van het
TOPGrenzen-bestand van TDK, en zij beschermen hun data (vooralsnog)
redelijk streng. De vraag is of / hoe dit nog is vol te houden, gezien
de semi-overheidsstatus die ze hebben (en dus hun onderworpenheid aan
de WOB).

Op 04-07-07 heeft Rob Aerts<rob at coolbegin.com> het volgende geschreven: