[OSM-talk-nl] Grenzen

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Wed Jul 4 10:04:32 UTC 2007

Ik als kartograaf moet even ingrijpen:

Generaliseren is het selecteren, schematiseren en symboliseren van
objecten op een kaart met als doel die gegevens op de kaart te tonen die
men de gebruiker wil tonen. Generaliseren wordt ook wel genoemd "De
kunst van het weglaten"

Er is trouwens een heel leuk boek beschikbaar over kaartenmaken; "How to
lie with Maps" van Mark Monmonier (http://www.markmonmonier.com/work4.htm)

http://www.3dsite.nl