[OSM-talk-nl] geonames over streetmap heen

Richard Duivenvoorde richard at duif.net
Fri Jul 6 06:41:09 UTC 2007

Mensen,
ik heb dit ook al uitgezet bij het openlayers en openstreet fora, maar
geen verhelderend antwoord. wil het ook even hier proberen.
Ik heb van geonames.org de punten in nederland in een postgis db gezet
(latlon, 4326), en omgezet naar rd. Dat ziet er ok uit.
Ook in latlon op een google ondergrond is het ok:
http://www.duif.net/GoogleGeonames.jpg

Daarna heb ik die punten omgezet naar 41001 (of 54004 hoe ze het ook
noemen, met proj string:
<41001> +proj=merc +lat_ts=0 +lon_0=0 +k=1.000000 +x_0=0 +y_0=0

Als ik die punten combineer met Openstreetmap in een Openlayers pagina
zet, dan liggen ze allemaal een kilometer of 20 te laag. zie:
http://www.duif.net/OpenStreetsGeonames.jpg (de dikke dot punten is
amsterdam).

Iemand op de dev list stelde toen voor om de punten via een kml file
eens op een googlemap-app waarin google en openstreetmap data hangt. Ook
dat ziet er ok uit:
http://www.duif.net/googlemapnik.php

Dus mijn vraag:
- heeft iemand een succesvolle ervaring met latlon naar 41001 omzetting?
En zo ja: hoe heeft hij de punten omgezet (of welke proj string
gebruikte je).
- heeft iemand een idee wat ik fout kan hebben gedaan?

BVD en groet

Richard Duivenvoorde