[OSM-talk-nl] AND Automotive Navigation Data

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Thu Jul 12 10:32:49 UTC 2007

Voor de liefhebbers:

de shp-files in de zip kun je openen met het opensource gispakket QGis:
http://www.qgis.org. Na wat geschuif met de verschillende lagen, en het
aanklikken van de pontweg in de 'infomodus' zie je een plaatje als dit:
http://www.duif.net/texel.png
Voor de mensen die het leuk vinden eens met qgis aan de gang te gaan:
download en installeer (win mac linux):
http://download.qgis.org/qgis/
http://download.qgis.org/qgis/win32/qgis_setup0.8.1.exe
http://www.kyngchaos.com/software/unixport/qgis

Ik heb ook een projectfile aangemaakt:
http://www.duif.net/TEXEL.qgs
Helaas staan de paden hard in dexe (xml)file. Je zult het mapje 001 met
de shp files dus in de c:/temp moeten zetten, of even de paden in de qgs
file moeten aanpassen.

Wie gaat de data trouwens inladen? Is hier al ervaring mee?

Plezier ermee,

Richard Duivenvoorde

ps als iemand deze info (en evt de files) in de wiki wil zetten graag,
dan kan ik de boel hier weer ruimen.